برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

انتخاب بهترین دهانشویه مخصوص ایمپلنت

استفاده از دهانشویه مخصوص ایمپلنت در فرایند درمانی بعد از انجام عمل کاشت دندان نقش موثری دارد و از رشد قارچ ها و باکتری ها جلوگیری می کند.

ایمپلنت دندان ها یکی از فرایندهای درمانی می باشد که از آن برای افرادی که دندان خود را از دست داده اند استفاده می شود. در این روش درمانی متخصص دندانپزشک با اتصال پیچ های تیتانیومی به استخوان فک بیماران عمل نصب دندان ها را انجام می دهد. در حالت کلی بیماران باید بعد از انجام ایمپلنت حتما در انجام فعالیت های مراقبتی تلاش نمایند تا پروسه درمان با موفقیت به سرانجام برسد.

استفاده از دهانشویه مخصوص ایمپلنت یکی از الزاماتی می باشد که بیماران بعد از انجام عمل باید آن را جدی بگیرند. استفاده از دهانشویه ها بعد از عمل ایمپلنت سبب می شود تا دهان محیطی سال و به دور از انواع عفونت ها پیدا نماید. همچنین استفاده از دهانشویه دندان در زمان بعد از عمل ایمپلنت برای بیماران مزایای فراوانی را به همراه دارد. استفاده از دهانشویه می تواند از بوی بد دهان جلوگیری نماید و همچنین مانع ایجاد پلاک دندان می شود. وجود این مزیت ها در زمان استفاده از دهانشویه های مخصوص ایمپلنت سبب شده است تا متخصصان به بیماران خود استفاده از آنها را توصیه نمایند.

ویژگی های مورد اهمیت در انتخاب دهانشویه مخصوص ایمپلنت

بیمارانی که عمل کاشت دندان به روش ایمپلنت را انجام می دهند باید موارد متعددی را در زمینه مراقبت از دندان ها رعایت نمایند. در واقع رعایت این نکات مراقبتی می تواند تا حد زیادی در بهبود و کسب نتایج مثمر ثمر نقش داشته باشد. این روش های مراقبتی شامل استفاده از مسواک، دهانشویه و نخ دندان می باشد. دهانشویه ها حاوی مواد صنعتی و بهداشتی است که برای سلامت دندان ها در دراز مدت بسیار مفید می باشد.

بیشتر بخوانید : مراقبت های ایمپلنت

استفاده از دهانشویه مخصوص ایمپلنت در واقع جز موارد تکمیلی در زمان انجام فرایند درمانی می باشد. رعایت نکات مراقبتی در زمان انجام عمل ایمپلنت می تواند طول دوره درمان را کاهش داده و نتایج قابل قبولی را برای بیماران پدید آورد.

لزوم استفاده از دهانشویه بعد از جراحی ایمپلنت

زمانی که بیماران از ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندانهای از دست رفته خود استفاده می نمایند گاها نگران آسیب وارد شدن به دندان های خود در زمان مراقبت های روزانه می باشند. در این شرایط گاهی بیماران در روند مراقبتی دندان های خود تعلل می نمایند و این امر سرآغاز بروز ناراحتی ها می باشد. البته متخصصان بر این امر تاکید دارند که حتما از مراقبت های دندانی مانند دهانشویه مخصوص ایمپلنت برای بهبود شرایط درمان خود استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید : خمیر دندان و مسواک مخصوص ایمپلنت

کاربرد دهانشویه ها می تواند از ایجاد بوی نامطبوع دهان جلوگیری نماید. یکی از دلایل اصلی برای استفاده از دهانشویه های دندان جلوگیری از عفونت های قارچی و باکتریایی می باشد. به خاطر داشته باشید که استفاده از محصولات نامناسب مراقبتی می تواند برای بیماران نتایج عکس داشته باشد و حتی روند درمان آنها را مختل نماید. در نتیجه به خاطر داشته باشید که در زمان انتخاب دهانشویه مخصوص ایمپلنت حتما با دندانپزشک معالج خود مشورت نماید و محصول معرفی شده از جانب متخصص را برای طول درمان خود استفاده نمایید.

معرفی مناسب ترین دهانشویه دندان

برای انتخاب بهترین نوع دهانشویه دندان نیاز به تخصص و تجربه کافی می باشد. زمانی که بیماران از روش های درمانی مانند ایمپلنت دندان استفاده می نمایند باید برای انتخاب مناسب ترین نوع دهانشویه با پزشک متخصص خود مشورت نمایند. در واقع بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که بهترین نوع دهانشویه مخصوص دندان های ایمپلنت شده فاقد مواد الکلی می باشند. استفاده از این دهانشویه ها می تواند در روند درمان نقش مثبتی داشته باشد و از پوسیدگی و عفونت دندان ها نیز جلوگیری نماید.

کاربرد دهانشویه مخصوص ایمپلنت

به خاطر داشته باشید بیمارانی که از روش های درمانی مانند ایمپلنت برای درمان مشکلات ناشی از بیماری های دندان استفاده می نمایند باید استفاده از مسواک، نخ دندان و دهانشویه مخصوص ایمپلنت را در برنامه مراقبتی روزانه خود بگنجانند. بی توجهی به هر یک از این روش های مراقبتی می تواند در روند درمانی بیماران مشکلات متعددی را ایجاد نماید.

کاربرد دهانشویه مخصوص ایمپلنت
کاربرد دهانشویه مخصوص ایمپلنت

برای مثال عدم مراقبت اصولی از دندان ها بعد از ایمپلنت دندان می توانند سبب بروز عفونت های دندان و حتی خونریزی لثه ها گردد. در نتیجه طبق توصیه دندانپزشک متخصص خود بهترین نوع محصولات مراقبتی را انتخاب و در روند درمان خود استفاده نمایید. روند اجرای روش های مراقبت دهان در مرحله اول شامل استفاده از مسواک می باشد. مسواک می تواند یک پاکیزگی سطحی و عمقی را برای دندان های شما ایجاد نماید. در مرحله بعد بیماران باید از نخ دندان برای بیرون کشیدن بقایای غذایی از بین درزهای دندان ها استفاده نمایند. در نهایت کاربران می توانند از دهانشویه ها در مرحله بعد استفاده نمایند.

در زمان استفاده از دهانشویه بیماران باید مقدار تجویز شده از دهانشویه را در دهان خود قرار دهند و سعی نمایند تا دهانشویه را به تمامی بخش های دهان خود انتقال دهند. برای کسب بهترین نتیجه بهتر است تا بیماران این فرایند را در مدت زمانی معادل 30 ثانیه تا یک دقیقه ادامه دهند و سپس آن را از دهان خود خارج نمایند. به خاطر داشته باشید که ساختار دهانشویه مواد شیمیایی می باشد در نتیجه از ورود آن به داخل دستگاه گوارش خود اجتناب نمایید. در اغلب موارد متخصصان به بیماران توصیه می نمایند تا بعد از انجام عمل ایمپلنت از دهانشویه ها برای ایجاد محیطی استریل در دهان خود استفاده نمایند. بهتر است در هفته اول به مدت سه تا چهار بار در روز روند شست و شوی دهان را ادامه دهید. استفاده از دهانشویه می تواند در کسب نتایج بهتر در طی روش درمانی ایمپلنت کمک نماید.