برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

خمیر دندان و مسواک مخصوص ایمپلنت

ماندگاری بیشتر ایمپلنت دندان نیازمند استفاده از خمیر دندان و مسواک مناسب است که در این مطلب به طور کامل به آن پرداخته ایم.

اگر شما هم برای داشتن یک لبخند زیبا و ظاهری دلنشین از ایمپلنت دندان استفاده کرده اید، لازم است با خمیر دندان و مسواک مناسب ایمپلنت دندان آشنایی کامل داشته باشید. امروزه با روش های نوین دندانپزشکی دیگر لازم نیست بابت پوسیدگی و شکستگی دندان های خود نگران باشید.

یکی از روش هایی که برای پر کردن جای خالی دندان ها به کار گرفته می­شود، ایمپلنت است. با بهره گیری از این روش می­توانید دندان های خود را شبیه به روز اول کنید بدون اینکه نگرانی بابت غیر طبیعی جلوه دادن آنها داشته باشید. البته موفقیت درمان شما تنها وقتی میسر است که مراقبت های بعد از این روش را جدی بگیرید. شما هم دوست ندارید درمان را دوباره تکرار کنید و علاوه بر هزینه مجزا، از نو مراحل درمان را تجربه کنید؟ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با خمیر دندان و مسواک مناسب ایمپلنت دندان آشنا شوید.

ضرورت رعایت بهداشت برای ایمپلنت دندان

بعضی از افراد فکر می­کنند تنها با انتخاب یک جراح کار بلد می­توانند ایمپلنت های دندانی خود را تا آخر عمر بیمه کنند. همانطور که گفتیم تنها نیمی از موفقیت درمان شما به جراح بستگی دارد و نیمه دیگر با رعایت بهداشت دهان و دندان میسر است. اگر ایمپلنت دندان انجام داده باشید یا به فکر انجام آن باشید باید با پری ایمپلنتیت نیز آشنایی داشته باشید. پری ایمپلنتیت، عفونت باکتریایی است که در صورت پشت گوش انداختن بهداشت، به سراغ دندان های شما می­آید. جدی نگرفتن بهداشت می­تواند منجر به این عفونت و به دنبال آن درد ناحیه درمان شده، خونریزی لثه و در طولانی مدت از بین رفتن ایمپلنت شود. در ادامه شما را با محصولات بهداشتی مانند خمیر دندان و مسواک مناسب ایمپلنت دندان آشنا می­کنیم تا از بروز این عفونت و مشکلات دیگر جلوگیری کنید.

خمیر دندان مناسب ایمپلنت دندان

بسیاری از افرادی که ایمپلنت دندان انجام می­دهند به اشتباه فکر می­کنند می­توانند از هر نوع خمیر دندانی برای شست و شوی دندان های خود استفاده کنند. اگر می­خواهید در مدتی کوتاه با ایمپلنت های دندانی خود خداحافظی کنید، انتخاب خمیر دندان مناسب ایمپلنت دندان را جدی نگیرید. انتخاب خمیر دندان مناسب حتی برای افراد با دندان های طبیعی کار دشواری است چه برسد به شما که هزینه زیادی برای ترمیم دندان ها پرداخته اید و مسلما دوست ندارید ظرف چند ماه آنها را از بین ببرید.

بیشتر بخوانید : دهانشویه مخصوص ایمپلنت

یکی از تاثیرگذارترین شعارهای تبلیغاتی که شرکت ها برای معرفی خمیر دندان های خود استفاده می­کنند، قدرت صد در صد سفید کنندگی محصولشان است. حتما در آگهی ها دیده اید که بعضی از خمیر دندان ها چنان قدرت سفید کنندگی دارند که حتی لبخند افراد سیگاری را هم درخشان نمایش می­دهند. اگر ایمپلنت دندانی انجام داده اید از این دسته خمیر دندان ها دوری کنید. خمیر دندان های سفید کننده برای افرادی تولید می­شوند که دندان های طبیعی دارند و برای ظاهری جذاب تر باید مینای دندان های خود را صیقل دهند. استفاده از این محصولات ساینده برای ایمپلنت های دندانی، به مرور زمان آنها را خراش می­دهند و به جای درخشان تر کردن، روی آنها لکه ایجاد می­کنند.

خمیر دندان نامناسب ایمپلنت دندان

تا اینجا متوجه شدید که بعد از انجام ایمپلنت دندان به هیچ عنوان نباید از هر خمیر دندانی استفاده کنید. برای اطمینان بیشتر می­توانید از دندانپزشک خود بخواهید که خمیر دندان نسخه ای برای شما تجویز کند تا بدون نگرانی دندان های خود را تمیز و از آنها مراقبت کنید. در غیر این صورت هنگام خرید خمیر دندان جلد آن را به دقت بخوانید. به طور کلی شما نباید از خمیر دندان هایی تحت عنوان سفید کننده، کنترل تارتار، مناسب افراد سیگاری، روشن کننده و ضد لک استفاده کنید. همچنین باید از خمیر دندان های حاوی موادی مانند جوش شیرین، فلوراید قلع و سدیم فلوراید اجتناب کنید.

ضرورت انتخاب مسواک مناسب

از دیگر موارد بهداشتی که پس از ایمپلنت دندان باید جدی بگیرید، انتخاب مسواک مناسب است. همانطور که متوجه شدید ایمپلنت های دندانی و بافت های اطراف آنها حساس هستند. پس با انتخاب محصولات اشتباه می توانید موجب خراش و در نهایت از بین رفتن آنها شوید. حتی اگر از دندانپزشک خود در این باره سوال کنید متوجه می­شوید که خصوصا برای چند هفته ابتدایی پس از درمان باید از مسواک های بسیار نرم استفاده کنید.

ضرورت انتخاب مسواک مناسب
ضرورت انتخاب مسواک مناسب

پس از ترمیم بافت های حساس می­توانید از مسواک برقی برای اعمال فشار مناسب بر دندان ها استفاده کنید. همچنین مسواک برقی به تمام قسمت های دهان دسترسی دارد و می­تواند در نظافت کامل دندان های شما عالی عمل کند. علاوه بر مسواک معمولی شما به نوع دیگری از مسواک برای تمیز کردن فضای بین دندان های خود نیاز دارید. پس از انجام ایمپلنت دندان لازم است یکبار در روز از مسواک بین دندانی استفاده کنید.

مسواک مخصوص ایمپلنت دندان

اگر می­خواهید خیالتان بابت درست تمیز کردن دندان و البته سالم نگه داشتن آن راحت شود از مسواک مخصوص ایمپلنت دندان استفاده کنید. این نوع مسواک ها در قسمت گردن، زاویه دارند و حتی به باکتری های جمع شده در زیر ایمپلنت ها هم رحم نمی­کنند.

طریقه مسواک زدن ایمپلنت های دندانی

برای درست مراقبت کردن از ایمپلنت دندان، لازم است دو بار در روز و ترجیحا بعد از غذا مسواک بزنید. برای اطمینان از کامل تمیز شدن تمام قسمت های دندان بهتر است فرایند مسواک زدن شما حدود سه دقیقه طول بکشد. فراموش نکنید که توصیه کردیم برای نظافت فضای بین دندان ها باید یکبار در روز از مسواک بین دندانی استفاده کنید. برای تمیز کردن دندان های بالایی، مسواک را از بالا به پایین و برای شست و شوی دندان های پایینی، مسواک را از پایین به بالا بکشید. حرکت افقی مسواک نیز برای تمیز کردن سطح بالایی دندان ضروری است. همچنین در آخر، زبان به عنوان محلی مناسب برای تجمع باکتری ها باید تمیز شود.

کلام آخر

امروزه به لطف روش های نو در دندانپزشکی دیگر نیاز نیست نگران جای خالی دندان های خود باشید یا از پوسیدگی آنها خجالت بکشید. شما می­توانید به جای استفاده از روش های سنتی مانند دندان مصنوعی از ایمپلنت دندان استفاده کنید تا دندان هایی طبیعی تر، درخشان تر و لبخندی زیباتر داشته باشید. نکته مهمی که به طول عمر ایمپلنت های دندانی شما کمک می­کند، خمیر دندان و مسواک مناسب ایمپلنت دندان است که در این مطلب به طور کامل درباره آنها توضیح دادیم.