برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تشخیص ایمپلنت اصلی

همه ما می دانیم که ایمپلنت دندان بهترین درمان برای بی دندانی می باشد و می تواند معایب این بیماری را رفع نماید اما این موارد در صورتی می باشد که ما از ایمپلنت های با کیفیت یا اصل استفاده نمائیم. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم راه های تشخیص ایمپلنت اصل را بررسی نمائیم.

ایمپلنت اصل چیست؟

به علت محبوبیت بسیار بالای ایمپلنت دندان برند های مختلفی در سرتاسر دنیا مشغول به تولید ایمپلنت های دندانی هستند. حال اگر ایمپلنت شما توسط خود کمپانی تولید کننده تولید شده باشد به آن ایمپلنت اصل می گویند در غیر اینصورت ایمپلنت شما فیک می باشد.

واقعا ایمپلنت فیک وجود دارد!!!

در جواب این مورد باید گفت متاسفانه برخی از افراد سودجو در حال ساخت ایمپلنت های دندانی می باشند که در ظاهر بسیار شبیه به ایمپلنت های اصلی هستند. به همین دلیل نیز باید گفت ایمپلنت های فیک در بازار وجود دارند و اطلاعاتی از میزان گسترده بودن این ایمپلنت ها در دسترس نیست.

تشخیص ایمپلنت اصل

تشخیص ایمپلنت اصل از جهتی دارای اهمیت است که ایمپلنت های فیک بسیار بی کیفیت می باشند به همین دلیل شما باید بتوانید ایمپلنت های اصلی را تشخیص دهید البته لازم به ذکر است که تشخیص ایمپلنت اصلی از فیک امری بسیار سخت می باشد اما ما برخی از راه های کاربردی در تشخیص ایمپلنت اصل را در اختیار شما قرار می دهیم.

مراجعه به کلینیک معتبر

اولین عاملی که شما باید به آن دقت نمائید مراجعه به کلینیک های معتبر است. زیرا این کلینیک ها در خرید ایمپلنت های دندانی تجربه بسیار بالایی دارند و به راحتی می توانند ایمپلنت های اصلی را تشخیص دهند. از طرفی باید گفت کلینیک های معتبر حاضر نیستند به خاطر سود بیشتر اعتبار خود را خراب کنند.

قیمت ایمپلنت های اصلی

قیمت ایمپلنت های اصلی توسط کمپانی سازنده مشخص می شود و به صورت حدودی در کلینیک های ارائه دهنده ایمپلنت یکسان است. پس می توان نتیجه گرفت اگر فردی یک برند را با قیمت بسیار پایین تر از بازار پیشنهاد داد باید به آن شک کنید.

بیشتر بخوانید » قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت های اصلی

مشاهده جعبه و اطلاعات ایمپلنت

هر برند ایمپلنت سازی برای محصولات خود جعبه مخصوصی را طراحی و تولید می کند که بر روی آن اطلاعاتی به صورت مختصر درج شده است. شما باید از پزشک خود بخواهید که جعبه ایمپلنت را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید آن را از نظر ظاهری مورد بررسی قرار دهید. در ادامه باید گفت معمولا ایمپلنت های فیک دارای جعبه های دقیقی نیستند.

نمایندگی های ایمپلنت در ایران

نمایندگی برند های ایمپلنت سازی در ایران می توانند نقش بسیار مهم در تشخیص اصل بودن ایمپلنت ها داشته باشند زیرا تضمین اصالت کالا یکی از اصلی ترین وظایف آنها است. پس می توان نتیجه گرفت اگر پزشک معالج ایمپلنت ها را از نمایندگی های رسمی تهیه نماید ایمپلنت شما اصلی می باشد و شما می توانید با خیال آسوده درمان خود را انجام دهید.

تحقیق درباره برند های ایمپلنت سازی

اولین مرحله برای انجام ایمپلنت دندان مشاوره گرفتن است که در این مرحله پزشک متخصص برندی را به شما معرفی می کند. شما می توانید درباره این برند تحقیقات را انجام دهید تا با آن بیشتر آشنا شوید. این تحقیقات در کنار موارد بالا می تواند به شما کمک کند تا از اصلی بودن ایمپلنت مطمئن شوید.

ضمانت ایمپلنت

برخی از برند های ایمپلنت سازی یا کلینیک های دندان پزشکی ضمانت های را ارائه می دهند. این ضمانت نشان از اعتماد به برند ایمپلنت می باشد. پس می توان گفت ضمانت ایمپلنت یکی از راه های تشخیص ایمپلنت اصل است.

نتیجه درمان

در کل می توان گفت نتیجه ایمپلنت دندان به موارد بسیار زیادی بستگی دارد که یکی از این موارد کیفیت برند ایمپلنت می باشد. اگر شما از ایمپلنت های فیک استفاده نمائید احتمال شکست درمان و آسیب به سلامتی شما بسیار بالا است. البته این راه پس از اتمام درمان می باشد و هر شکستی را نمی توان به اصلی بودن یا نبودن ایمپلنت ارتباط داد.

چرا برخی از ایمپلنت های اصلی استفاده نمی کنند؟

شاید برای شما هم سوال شود که چرا تعدادی از ایمپلنت های فیک استفاده می کنند و فریب افراد سودجو را می خورند. در جواب این سوال باید گفت انگیزه بیشتر افراد در استفاده از ایمپلنت های فیک قیمت آنها است.

قیمت ایمپلنت های فیک از ایمپلنت های اصلی پایین تر می باشد اما ما هرگز به شما پیشنهاد نمی کنیم تا سلامتی خود به خطر بیاندازید. البته باید گفت برخی از افراد نیز اطلاعی از ایمپلنت های فیک ندارند و به دام افراد سودجو خواهند افتاد.

بهترین را برای تشخیص ایمپلنت اصل

در بالا راه های متفاوتی را برای تشخیص ایمپلنت اصل ارائه کردیم. اما در واقعیت باید بگوییم که این کار بسیار دشوار است.

بهترین را برای تشخیص ایمپلنت اصل

پس بهترین راه برای تشخیص ایمپلنت اصل مراجه به کلینیک معتبر یا مشورت گرفتن از پزشک متخصص می باشد تا شما راهنمایی کنند.

مزایای استفاده از ایمپلنت اصل

باید گفت ایمپلنت های اصلی دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند به همین دلیل نیز می توانند درمانی با کیفیت را به شما ارائه دهند. پس درمان ایمپلنت با استفاده از ایمپلنت اصلی دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که بخشی از این مزایای به شرح زیر است:

  • طول عمر بالای ایمپلنت
  • کاربرد بالای ایمپلنت
  • ارائه درمان با کیفیت
  • حفظ سلامتی بیمار
  • افزایش درصد موفقیت درمان

بیشتر بخوانید » ایمپلنت سوئیسی بهتر است یا کره ای؟

معایب استفاده از ایمپلنت فیک

ایمپلنت های فیک دارای کیفیت بسیار ضعیفی می باشند به همین دلیل نیز درمان شما با این ایمپلنت ها در اکثر موارد به موفقیت نخواهد رسید. از طرفی نیز باید گفت این ایمپلنت ها می توانند به سلامتی شما آسیب های جدیی را وارد کنند. همانطور که در بالا نیز گفته شد بیشتر افراد به دلیل انگیزه های مالی و پایین تر بودن قیمت ایمپلنت های فیک از آنها استفاده می کنند. ولی به این نکته نیز دقت کنید که به علت کیفیت پایین این برند ها طول عمر آنها نیز پایین است و به احتمال بسیار زیاد در طول زمان شما باید هزینه های بیشتری را صرف درمان و جایگزین کردن این برند ها نمائید. برخی از معایب ایمپلنت های فیک به شرح زیر می باشد:

  • آسیب به سلامتی
  • طول عمر بسیار پایین
  • پرداخت هزینه های بیشتر