برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آیا ایمپلنت خوب است

یکی از بهترین روش ها برای جایگزین نمودن دندان های از دست رفته، کاشت ایمپلنت می باشد. امروزه این روش طرفداران فراوانی دارد. ما در این مقاله سعی داریم به سوال آیا ایمپلنت خوب است؟ به صورت جامع و کامل پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.        

از مزیت های ایمپلنت چه می دانید؟

پیش از اینکه به سوال مهم آیا ایمپلنت خوب است؟  پاسخ دهیم، باید با مزیت های کاشت ایمپلنت آشنا شوید.

  • در پاسخ به سوال آیا ایمپلنت خوب است؟  باید بدانید ایمپلنت مزیت های زیادی دارد. افرادی که دندان های خود را از دست می دهند، در جویدن احساس مشکل می کنند. به همین خاطر هر غذایی را نمی توانند میل کنند. این افراد باید مکمل مصرف کنند. بهتر است بدانید با کاشت ایمپلنت دیگر احتیاجی به مصرف مکمل نیست، زیر این افراد می توانند هر غذایی را نوش جان کنند. پس جای هیچ گونه نگرانی نیست.
  • ایمپلنت ها عمر طولانی دارند. یکی از بزرگ ترین مزیت های ایمپلنت ها طول عمر بالای آنها می باشد. اگر ایمپلنت ها را با بریج ها مقایسه نماییم، باید بدانید ایمپلنت ها دوام بیشتری دارند. اگر شما از ایمپلنت های خود به خوبی مراقبت کنید، می توانید تا پایان عمر از آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید هزینه ایمپلنت ها در مقایسه با دیگر شیوه ها بالاتر می باشد. لازم است بدانید اگر از ایمپلنت های خود به خوبی نگهداری کنید دیگر آنها به تعمیر نیازی ندارند.
  • ایمپلنت موجب افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود. همانطور که می دانید زمانی که فرد دندان هایش را از دست می دهد، درگیر کاهش اعتماد به نفس می شود. به همین خاطر این افراد کمتر لبخند می زنند. یکی از بزرگترین مزیت های ایمپلنت، بالا بردن اعتماد به نفس می باشد.

آیا ایمپلنت باعث سلامت دهان و دندان می شود؟

در پاسخ به سوال آیا ایمپلنت خوب است؟ باید بدانید ایمپلنت موجب سلامت دهان و دندان می شود. بهتر است بدانید ایمپلنت به طور منظم در لثه های شما قرار می گیرند. به همین دلیل هیچ گونه دخالتی در سلامت دهان و دندان شما ایجاد نمی کنند. همانطور که گفته شد ایمپلنت ها نقش دندان را ایفا می کنند. بریج های دندانی ممکن است به لثه ها آسیب وارد کنند، اما ایمپلنت هیچ گونه آسیبی به لثه ها وارد نمی کند. تمیز کردن ایمپلنت ها نیز بسیار آسان می باشد. شما باید مانند قبل دندان های خود را به دقت مسواک بزنید.

آیا ایمپلنت باعث سلامت دهان و دندان می شود

در پاسخ به سوال مهم آیا ایمپلنت خوب است؟ باید افزود ایمپلنت چهره فرد را جوان تر نشان می دهد. افرادی که دندان های زیباتری دارند، دارای لبخند جذاب تری هستند. به یاد داشته باشید ایمپلنت موجب می شود تا شما جوان تر و شاداب تر به نظر برسید. به همین علت اگر شما یکی از دندان های خود را از دست بدهید، روی چهره شما تاثیر فراوانی می گذارد. به همین خاطر جوانسازی صورت یکی از بزرگ ترین مزیت ایمپلنت می باشد.

کاشت ایمپلنت چند مرحله دارد؟

به منظور پاسخ به سوال آیا ایمپلنت خوب است؟ باید بدانید ایمپلنت ها مزیت های بسیار زیادی برای فرد دارند که در بخش قبل به آن پرداختیم.

  • بهتر است بدانید ایمپلنت دارای چندین مرحله است. ایمپلنت های دندان داری دو یا سه بخش می باشند. پایه ایمپلنت یک نوع پیچ است که جنس آن تیتانیومی می باشد که در استخوان فک قرار می گیرد. بعد از حدودا 6 هفته استخوان طبیعی می تواند به پیچ وصل شود و یک نوع پایه ثابت ایجاد نماید.
  • در بعضی از ایمپلنت های دندانی از اتصال دهنده یا اباتمنت استفاده می گردد. اباتمنت می تواند روی پایه قرار بگیرد. پس از آن تاج روی پایه دندان قرار می گیرد.  
  • جنس دندان مصنوعی از مواد سرامیکی می باشد. تاج دندان به گونه ای طراحی شده است که رنگ آن با دندان های طبیعی شما کاملا ست شود. به یاد داشته باشید تاج ایمپلنت می تواند به پایه وصل شود.

بیشتر بخوانید » ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد

آیا ایمپلنت می تواند از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری نماید؟

در ادامه به سوال آیا ایمپلنت خوب است؟ پاسخ می دهیم. بهتر است بدانید یکی از بزرگترین فواید ایمپلنت جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان و فک می باشد. ایمپلنت می توانند از جمع شدن باکتری ها و پلاک ها نیز جلوگیری نماید. افرادی که به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می دهند کمتر از سایر افراد درگیر عفونت لثه می شوند.

آیا ایمپلنت می تواند از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری کند

ایمپلنت ها یک جایگزین مناسب برای دندان های از دست رفته هستند. سایر شیوه های درمانی عمر محدودتری دارند  و باید پس از چندین سال عوض شوند. بهتر است بدانید دندانی که ایمپلنت شده است به صورت کامل به استخوان فک وصل می شود. به همین خاطر امکان حرکت ندارد. بیمار می تواند این روش را بدون هیچ گونه نگرانی انتخاب نماید.

آیا ایمپلنت مانع کج شدن دندان ها می شود؟

در بخش قبل به سوال آیا ایمپلنت خوب است؟  پاسخ دادیم. بهتر است بدانید ایمپلنت از کج شدن دندان جلوگیری می کند. هنگامی که دندان های فرد از بین می رود، جای خالی دندان ها باعث کج شدن دیگر دندان ها می شود. به بیان ساده تر دندان های سالم تکیه گاه خود را از دست می دهند. به همین خاطر دندان ها موقعیت خود را به طور کامل از دست می دهند. این مشکل موجب می شود که دندان های فرد درگیر آسیب شوند.

آیا ایمپلنت به تقارن صورت کمک می کند؟

ما در بخش های پیشین به صورت کامل به سوال آیا ایمپلنت خوب است؟  پاسخ دادیم. زمانی که قسمت هایی از فک درگیر تحلیل می شوند، تقارن صورت به طور کامل دچار مشکل می شود. ایمپلنت موجب بازسازی دوباره فک می شود و می تواند به تقارن صورت کمک زیادی کند. یکی از مزیت های مهم ایمپلنت کمک به تقارن صورت می باشد.   

آیا همه افراد می توانند کاشت ایمپلنت را انجام دهند؟

در بخش های قبل به بررسی سوال آیا ایمپلنت خوب است؟ پرداختیم. بهتر است بدانید ایمپلنت برای همه افراد مناسب نیست. افرادی که درگیر بیماری خود ایمنی هستند بهتر است کاشت ایمپلنت را انجام ندهند. به یاد داشته باشید افرادی که دارای شرایط زیر هستند کاندیدای مناسبی برای کاشت ایمپلنت هستند:

  • افرادی که سیگار نمی کشند.
  • افرادی که به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می دهند.
  • افرادی که لثه ها و دندان های سالمی دارند، کاندیدای مناسبی برای کاشت ایمپلنت هستند.