برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد

بهتر است بدانید ایمپلنت دندان می تواند موجب افزایش اعتماد به نفس در فرد شود. با ایمپلنت لبخند فرد جذاب تر می شود. ما در این مقاله سعی داریم به سوال ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟ به صورت جامع و کامل پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.                                   

 از ایمپلنت دندان چه می دانید ؟

قبل از اینکه به سوال مهم ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟ پاسخ دهیم، باید با مزایای کاشت ایمپلنت آشنا شوید. لازم به ذکر است بدانید سلامت دندان های بیمار در زمان کاشت ایمپلنت بسیار حائز اهمیت می باشد. تایم کشیدن دندان های بیمار می تواند روی تعداد جلسات تاثیر زیادی بگذارد. به طور مثال بیمارانی که دندان های خود را از دست داده اند برای کاشت ایمپلنت به تایم کمتری نیاز دارند.

به طور معمول بیماران از زمان کاشت پایه ایمپلنت تا زمان جوش خوردن به استخوان فک باید مدتی را بدون دندان سپری کنند. این موضوع برای کسانی که قصد کاشت دندان جلو را دارند بسیار اهمیت دارد. به همین خاطر بیمار می تواند از شیوه های دیگر نیز استفاده کند.     

ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟

بیشتر بیماران از دندانپزشک این سوال را می پرسند: ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟ این پرسش بسیار مهم است. به یاد داشته باشید کاشت دندان با شیوه های مختلفی انجام می شود. یکی از شیوه هایی که در کاشت ایمپلنت یکسان است، قرار گرفتن پایه ایمپلنت درون استخوان فک می باشد. شما باید تایم کوتاهی صبر کنید و بعد از آن نوبت قرار گرفتن پروتز روی دندان می باشد. متخصص باید ابتدا لثه و دندان ها را به دقت بررسی کند. بعد از معاینه، دندانپزشک می تواند تعداد جلسات را برای بیمار مشخص کند. 

از جلسات کاشت ایمپلنت دندان چه می دانید؟

در بخش قبل به سوال ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟ پاسخ دادیم. به یاد داشته باشید اگر دندان شما پوسیده باشند، دندانپزشک ابتدا آن را می کشد. گرفتن عکس در پروسه کاشت ایمپلنت بسیار واجب و ضروری می باشد و باید به آن توجه ویژه ای شود. افرادی که درگیر بیماری و تحلیل لثه هستند باید مدت زمان بیشتری برای کاشت ایمپلنت وقت بگذارند.

برای قرار دادن ایمپلنت درون استخوان فک چند راه وجود دارد؟

در پاسخ به سوال ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟ باید بدانید نوع شیوه کاشت بر تعداد جلسات تاثیر فراوانی می گذارد. به یاد داشته باشید برای قرار دادن ایمپلنت درون استخوان فک سه راه وجود دارد. در بیشتر موارد، دندان های همیشگی و دائمی در دهان درگیر شکستگی و پوسیدگی می شوند. در این موارد، دندان به هیچ عنوان ترمیم نمی شود و باید هر چه سریع تر از دهان خارج شود. به همین خاطر دندانپزشک دندان را می کشد. اگر بیمار شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت را داشته باشد می تواند آن را انجام دهد. البته توجه داشته باشید پروسه کشیدن دندان باید حتما با احتیاط کامل انجام شود. به یاد داشته باشید کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان نیز انجام می شود. مطالعات نشان می دهد کاشت ایمپلنت می تواند بر تحلیل رفتن استخوان فک اثر زیادی بگذارد.

 در پاسخ به سوال ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟ باید افزود ایمپلنت در زمان کم نیز انجام می شود. در این شیوه، دندان پوسیده به طور کامل از ریشه خارج می شود. گاهی اوقات در محل ریشه دندان، التهاب یا عفونت وجود دارد. به همین دلیل نمی توان کاشت ایمپلنت را سریع انجام داد. کاشت ایمپلنت در این مواقع به دو تا سه هفته زمان احتیاج دارد.

از ایمپلنت دیر رس چه می دانید؟

به منظور پاسخ به سوال ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟ باید بدانید در بیشتر موارد، فرد بعد از کشیدن دندان در پی کاشت ایمپلنت می باشد. به یاد داشته باشید گاهی اوقات حفره دندان به شکلی است که بیمار به یک دوره بهبودی احتیاج دارد. بهتر است بدانید اگر فاصله میان خارج نمودن دندان پوسیده و کاشت ایمپلنت بیشتر از دو ماه طول بکشد، به یان پروسه کاشت ایمپلنت دیر رس می گویند.

جراحی ایمپلنت چقدر طول می کشد؟

در ادامه به سوال ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟ پاسخ می دهیم. خوب است بدانید به طور معمول جراحی های ایمپلنت در مدت زمان محدودی انجام می شوند. به یاد داشته باشید اگر فردی به سینوس لیفت و پیوند استخوان نیاز داشته باشد، تایم جراحی بیشتر می شود. توجه داشته باشید تایم کاشت ایمپلنت دندان به 4 تا 6 ماه زمان نیاز دارد. پاسخ سوال ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟ به فک بیمار نیز بستگی خواهد داشت. اینکه کدام فک باید تحت جراحی قرار بگیرد می تواند در پروسه کاشت ایمپلنت تاثیر زیادی بگذارد.

از بهبودی بعد از کاشت ایمپلنت چه می دانید؟

ما در بخش های پیشین به صورت کامل به سوال ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟ پاسخ دادیم. در ادامه به دوره بهبودی پس از ایمپلنت بیشتر می پردازیم:

از بهبودی بعد از کاشت ایمپلنت چه می دانید؟
  • امکان دارد شما پس از هفت روز اندکی درد را تجربه نمایید.
  • درد پس از 14 روز ممکن است از بین برود. به یاد داشته باشید اگر کمی احساس درد دارید، حتما با پزشک خود مشورت نمایید، زیرا ممکن است درگیر عفونت شده باشید.
  • اگر پس از 90 روز احساس درد دارید، امکان دارد به خاطر شرایط زیر باشد:
  • بدن شما ممکن است ایمپلنت را به طور کامل رد کند.
  • ممکن است درگیر آسیب عصبی یا بافتی شده باشید.
  • امکان دارد درگیر حساسیت و واکنش های آلرژیک شده باشید.
  • امکان دارد بدن شما به داروها واکنش نشان دهد.
  • اگر بیماری خودایمنی دارید، ممکن است ایمپلنت شما رد شود.
  • خون رسانی ضعیف می تواند ایمپلنت شما را رد کند.

نحوه مراقبت از ایمپلنت دندان

در بخش های قبل به بررسی سوال ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟ پرداختیم. به یاد داشته باشید مراقبت از ایمپلنت بسیار حائز اهمیت می باشد. شما باید مراقبت های زیر را جدی گیرید تا درگیر مشکل نشوید:

  • شما باید در روز دو بار از دهانشویه استفاده کنید. استفاده از دهانشویه برای فردی که کاشت ایمپلنت را انجام داده است بسیار ضروری می باشد.  
  • استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید. نخ دندان باید حتما مخصوص ایمپلنت باشد.
  • شما می توانید برای تمیز نمودن دندان هایتان از روکش نایلون یا برس بین دندانی نیز استفاده کنید.
  • شما باید در روز سه بار مسواک بزنید.