برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

چند ساعت بعد از ایمپلنت غذا بخوریم ؟

یکی از پرسش های رایج مطرح شده توسط بیماران بعد از انجام عمل ایمپلنت این پرسش می باشد که چند ساعت بعد از ایمپلنت غذا بخوریم

موفقیت در اجرای هر روش درمانی در درجه اول تابع مراقبت های اعمال شده پس از اجرای آن روش درمانی می باشد. در زمان اجرای ایمپلنت دندان نیز نیاز است تا برخی مواد توسط بیماران در نظر گرفته شود. در نتیجه بیمار باید از اجرای برخی اعمال که قبل از اجرای ایمپلنت به راحتی اجرا می نموده است خودداری نماید. در واقع عمل ایمپلنت شامل مجموعه ای از فعالیت های درمانی می باشد. طی آن متخصصان با نصب پیچ های تیتانیومی در داخل استخوان فک فرایند نصب دندان ها را اجرایی می نمایند. این پیچ ها در داخل دهان بیماران مانند ریشه قوی عمل می نمایند و تاج دندان بر روی این پیچ ها نصب می گردد.

در نتیجه نیاز است تا بیماران بعد از انجام عمل ایمپلنت برخی موارد مراقبتی را در نظر داشته باشند. برخی از مهمترین سوالاتی که توسط بیماران بعد از انجام ایمپلنت مطرح می گردد در رابطه با ممنوعیت موجود در مصرف مواد غذایی می باشد. گاهی نیز بیماران از پزشک خود سوال می نمایند که چند ساعت بعد از ایمپلنت غذا بخوریم.

بعد از انجام ایمپلنت خوردن چه غذاهایی برای بیماران ممنوع می باشد

همانگونه که در بخش قبل نیز به آن اشاره نمودیم اجرای عمل ایمپلنت نیز مانند هر پروسه درمانی دیگر نیازمند مراقبت های بعد از عمل می باشد. بعد از اجرای عمل ایمپلنت برخی موارد مهم توسط بیماران باید مورد توجه قرار گیرند. نظارت دقیق بر غذاهای مصرفی در طول دوره بعد از اجرای عمل ایمپلنت یکی از این موارد با اهمیت می باشد. در اغلب موارد جراحان بعد از عمل به بیماران توصیه های مراقبتی را ارائه می دهند. این توصیه ها به منظور جلوگیری از ایجاد آسیب در ایمپلنت ها می باشد. یکی از این توصیه ها شامل این مورد است که بیماران به مدت یک هفته بعد از جراحی از خوردن برخی از غذاها خودداری نمایند. این امر می تواند در ادامه روند درمانی پس از اجرای ایمپلنت نیز بسیار موثر باشد. در درجه اول لازم است تا بیماران بعد از اجرای فرایند درمانی ایمپلنت تا مدتی از خوردن غذاهای سفت بپرهیزند.

عوارض مصرف غذاهای سخت بعد از انجام ایمپلنت

خوردن اینگونه غذاها در طول دوره درمان می تواند یه ساختار ایمپلنت ها آسیب وارد نماید. از دیگر ممنوعیت های غذایی در دوره بعد از انجام عمل ایمپلنت می توان به خودداری از مصرف غذاهای ترد و چسبناک اشاره نمود. همچنین مصرف مواد غذایی جویدنی، پر ادویه و حتی غذاهای اسیدی و مایعات خیلی داغ نیز دارای ممنوعیت مصرف می باشد.

عوارض مصرف غذاهای سخت بعد از انجام ایمپلنت

مصرف این مواد غذایی در دوره بعد از کاشت ایمپلنت ها و نصب دندان ها می تواند بیماران را دچار مشکلات نماید. در نتیجه نیاز است تا بیماران در این دوره از مصرف اینگونه غذاها پرهیز نمایند. بررسی نکات تغذیه ای بعد از ایمپلنت دندان می تواند در روند دوره درمان بیماران موثر باشد.

چند ساعت بعد از ایمپلنت غذا بخوریم ؟

بسیاری از متخصصان بر این باورند که بیماران بلافاصله بعد از انجام ایمپلنت از مصرف غذا تا چند ساعت اجتناب نمایند. تاکید اصلی متخصصان بر این است که بیماران حداقل تا زمان از بین رفتن عوارض ناشی از مصرف داروهای بیهوشی از مصرف غذا اجتناب نمایند. همچنین بیماران بعد از انجام عمل ایمپلنت محدودیت طولانی مدتی در مصرف مواد غذایی ندارند. حتی در بسیاری از موارد مشاهده شده است که متخصصان تاکید ویژه ای بر مصرف مواد غذایی مقوی بعد از انجام عمل ایمپلنت دندان دارند. علت مورد نیز در این است که بعد از انجام ایمپلنت مصرف مواد مقوی طول دوره درمانی را در بیماران به شدت کاهش می دهد. حتی استفاده از مواد غذایی مناسب بعد از انجام عمل ایمپلنت دندان می تواند تا حد قابل توجهی از عوارض بعد از عمل بکاهد.

استفاده از رژیم غذایی مناسب بعد از اجرای فرایند ایمپلنت نمودن دندان ها می تواند در حفظ سلامت و شادابی بیماران نیز تاثیر داشته باشد. حال بعد از پاسخگویی به این پرسش که چند ساعت بعد از ایمپلنت غذا بخوریم معمولا پرسش های دیگری مانند اینکه در طول درمان از چه غذاهایی استفاده نماییم نیز برای اکثر بیماران ایجاد خواهد شد. در ادامه قصد داریم تا به معرفی برخی از مواد غذایی که بعد از انجام عمل ایمپلنت برای کاهش دوره بیماری موثر می باشد را به شما عزیزان معرفی نماییم.

بعد از انجام عمل مصرف چه غذاهایی مجاز است ؟

بعد از انجام عمل ایمپلنت متخصصان به بیماران توصیه می نمایند تا به مدت تقریبا یک ساعت از مصرف هرگونه خوردنی و نوشیدنی پرهیز نمایند. در نهایت تاکید بعدی این متخصصان بر این می باشد که بیماران ابتدا با نوشیدن مایعات خنک و فاقد مواد قندی شروع به تغذیه خود نمایند.  البته در طول ساعات اولیه از نوشیدن و خوردن هرگونه غذا و یا مایعات داغ اکیدا اجتناب نمایند. استفاده از مواد غذایی نرم در 24 ساعت ابتدایی بعد از کاشت ایمپلنت نیز از دیگر تاکیدات متخصصان به بیماران می باشد.

در نهایت بیماران می توانند در مدت زمان ابتدایی بعد از کاشت ایمپلنت از مواد غذایی خنک و مقوی مانند انواع اسموتی ها و همچنین انواع سوپ های سرد استفاده نمایند. مصرف اینگونه مواد غذایی می تواند در کاهش دوره نقاهت بیماران کمک شایانی نماید. در نهایت امیدواریم با نگارش این مقاله توانسته باشیم به برخی از سوالات رایج در ذهن بیماران مانند این مورد که چند ساعت بعد از ایمپلنت غذا بخوریم پاسخ بگوییم.