برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟ + تسکین و تحمل

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟ شاید این یکی از پر تکرار ترین پرسش هایی است که توسط بیماران بعد از انجام عمل ایمپلنت مطرح می گردد. انجام فرایند کاشت دندان نیز مانند هر فرایند درمانی دیگری دارای دردهایی مزمن می باشد که پس از اجرای ایمپلنت به سراغ بیماران می آید. در اکثر مواقع این دردها در طی مدت زمان کوتاهی بعد از اجرای ایمپلنت رفع می گردند و بیمار مدت زمان طولانی درگیر این دردها نمی باشد. البته در این بین توجه به توصیه های مطرح شده توسط متخصص نیز می تواند در کنترل درد موثر باشد. اهمیت قائل شدن به توصیه های متخصصان می تواند در افزایش سرعت تسکین درد نقش مهمی را ایفا نماید. در ادامه ی این مقاله سعی داریم تا دلایل اصلی بروز درد در دندان ها بعد از انجام عمل ایمپلنت و روش های تسکین درد را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

علت وقوع درد ایمپلنت دندان

گاهی برای کاربران دلیل ایجاد دردهای موضع ای در ناحیه ای که عمل ایمپلنت اجرا شده است خود به یک پرسش اساسی تبدیل می گردد. در ابتدا لازم می دانیم به این نکته اشاره نماییم که در واقع عمل ایمپلنت به معنی استفاده از ساختارهای خارجی مانند پایه های تیتانیومی می باشد که در ساختار لثه ها جاگذاری می گردد. همین امر نیز سبب می شود تا تمامی بافت های عصبی موجود در لثه ها طی انجام فرایند کاشت دندان تحریک شوند. در نتیجه ی وقوع فرایند کاشت دندان و تحریک شبکه های عصبی امکان بروز درد در ناحیه ی لثه به شدت افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید : درد ایمپلنت دندان

شاید در ادامه برای بیماران این پرسش ایجاد شود که دردهای ناشی از انجام عمل ایمپلنت تا چه مدت زمانی ادامه می یابد و برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد. در پاسخ به این پرسش می توان اینگونه بیان نمود که در واقع مدت زمان بروز این دردها در افراد مختلف متفاوت می باشد. در واقع میزان درد تحمیل شده به بیماران تابع عوامل گوناگونی مانند میزان سلامت بیماران و شرایط فیزیکی آنها می باشد. اما بررسی های صورت گرفته بر بیماران در این روش درمانی نشان می دهد که به طور معمول دردهای ناشی از انجام عمل ایمپلنت بعد از گذشت 5 تا 10 روز کاملا از بین می روند.

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد ؟

حال باید به این موضوع توجه نماییم که تسکین درد بعد از ایمپلنت دندان با چه روشی محقق می گردد. در اولین مرحله برای اینکه پروسه اجرای ایمپلنت دندان با موفقیت و کمترین عوارض ممکن اجرایی گردد بهتر است تا برای اجرای ایمپلنت به یک متخصص با تجربه و ماهر مراجعه نماییم. در مرحله بعد به خاطر داشته باشید که رعایت توصیه های مطرح شده توسط متخصص می تواند از ایجاد عوارض بعد از عمل جلوگیری نماید. در نتیجه حتما به تذکرات طرح شده توسط متخصص دقت نمایید و آنها را اجرا نمایید. استفاده از داروهای تجویز شده توسط دندانپزشک معالج تان می تواند در تسکین دردهای بعد از عمل بسیار مفید باشد. پس برای کاهش درد از داروها در زمان مناسب استفاده نمایید. در صورتی که ممنوعیت در مصرف دارویی خاص دارید حتما آن مورد را به دندانپزشک خود اطلاع دهید. در ادامه به بررسی پاسخ این پرسش که برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد خواهیم پرداخت.

راه های تحمل و تکسین درد ایمپلنت

از یخ و کیسه آب یخ بدون تماس مستقیم با بخش ایمپلنت شده استفاده نمایید. استفاده از کیسه آب یخ می تواند در کاهش التهاب لثه ها موثر باشد. درد ایمپلنت می تواند با استفاده از قرقره آب نمک به شدت کاهش یابد. در ضمن استفاده از آب نمک بعد از کاشت ایمپلنت می تواند از بروز عفونت نیز جلوگیری نماید.

تکسین درد ایمپلنت

استفاده از مواد غذایی مناسب و سالم بعد از عمل ایمپلنت بسیار در افزایش سرعت درمان مفید می باشد. عدم استفاده از مایعات داغ نیز می تواند مانع بروز درد ایمپلنت گردد. رعایت بهداشت دهان و دندان و اجرای فرایندهای مراقبتی مانند مسواک زدن و کشیدن نخ دندان نیز می تواند از بروز دردهای طولانی مدت بعد از عمل ایمپلنت جلوگیری نماید. استراحت کافی می تواند سرعت بهبود بیماران را افزایش دهد. در نتیجه برای تسکین درد بعد از ایمپلنت دندان حتما به میزان کافی استراحت نمایید.

علت افزایش درد ایمپلنت

گاهی دردهای دندان بعد از انجام عمل ایمپلنت مدت زمان بیشتری طول می کشد. در این شرایط بیمار باید با مراجعه به متخصص علت وقوع این دردها را ریشه یابی نماید. اما به طور معمول در بیشتر مواقع علت بروز این دردها یکی از علائمی می باشد که در متن به آن اشاره خواهیم نمود. شل بودن ایمپلنت یکی از دلایل بروز درد بعد از کاشت دندان به روش ایمپلنت می باشد. در این شرایط ایمپلنت به بافت استخوان و لثه آسیب وارد می نماید و سبب بروز دردهای مزمن می گردد. بروز عفونت دندان بعد از کاشت ایمپلنت، پس زدن جزئی و یا گاها کامل ایمپلنت، ایجاد آسیب به ساختار کلی استخوان و یا حتی تحریک و یا ایجاد آسیب به عصب های موجود در لثه و فک می تواند از دلایل دیگر وقوع درد بعد از انجام ایمپلنت باشد.