برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

چرک خشک کن های خانگی دندان

آبسه یک کیسه پر از چرک و متورم است که در لثه ها و دندان ها ایجاد می شود. آبسه به خودی خود از بین نمی رود. اگر آبسه را نادیده بگیرید، عفونت ممکن است به اعصاب اطراف پایه دندان سرایت کند و اثرات مضری بر دندان داشته باشد. گاهی اوقات، به دلایل مختلف، افراد ممکن است در موقعیتی نباشند که برای آبسه و عفونت دندان ها و لثه های خود به دنبال مراقبت های دندانی سریع باشند. برای مدیریت این بیماری تا زمانی که بیماران نتوانند به دندانپزشک مراجعه کنند و ریشه مشکل را حل کنند، می توانند به درمان های معمولی و خانگی روی آورند. در ادامه این مقاله روشهای موثری که به عنوان چرک خشک کن های خانگی شناخته شده اند را باهم مرور خواهیم کرد.

استفاده از جوش شیرین

طب سنتی از محلول آب و جوش شیرین برای درمان آبسه لثه و همچنین عفونت دندان اشاره می کند. این یک روش برای درمان آبسه دندان در خانه است. جوش شیرین که به نام بی کربنات سدیم نیز شناخته می شود دارای ویژگی های ضد باکتریایی است و ممکن است برای درمان عفونت های باکتریایی دندان و لثه مفید باشد. به همین دلیل استفاده از این دارو برای درمان آبسه لثه در منزل توصیه می شود. برای رسیدن به این هدف، نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را با نصف فنجان آب مخلوط کنید، سپس آن را برای چند ثانیه در دهان خود بچرخانید و سپس بیرون بیاورید.

محلول آب نمک

یکی از موثرترین درمان های خانگی برای درمان آبسه دندان محلول آب نمک است. به سادگی مقداری نمک را با کمی آب مخلوط کنید تا این محلول ضد باکتری ایجاد شود و سپس آن را به مدت دو دقیقه در دهان خود بچرخانید. توصیه می شود از این روش سه بار در روز استفاده کنید تا نتایج موثرتری به دست آورید.

استفاده از چای شنبلیله

گیاه شنبلیله یکی از گیاهانی است که در طب سنتی در درمان آبسه دندان گیاهی برای از بین بردن عفونت دندان استفاده می شود. خواص ضد باکتریایی این گیاه می تواند در درمان عفونت موثر باشد. این گیاه به دلیل اثرات مفیدی که در درمان زخم، التهاب و عفونت دارد، از دیرباز مورد استفاده بوده است. در طب سنتی این رویکرد به عنوان یکی از رویکردهای مورد توجه برای درمان عفونت ریشه دندان محسوب می شود. یک قاشق شنبلیله را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید خنک شود تا چای شنبلیله درست شود. پس از سرد شدن ، هر روز سه بار روی لثه یا دندان آسیب دیده بمالید.

چای کیسه ای

چای سیاه ترکیبی به نام تانن دارد که برای کاهش التهاب و ناراحتی به خوبی عمل می کند. مقادیر زیادی آنتی اکسیدان موجود در چای می تواند به بهبود عفونت ها کمک کند. به همین دلیل، می توانید با قرار دادن یک چای کیسه ای در آب داغ، عفونت ریشه دندان را در خانه درمان کنید. بعد از چند دقیقه آن را از آب خارج کنید و بگذارید خنک شود. سپس هر روز برای چند ساعت کیسه را روی دندان دردناک خود قرار دهید.

چای کیسه ای

اسانس میخک

از زمان های قدیم، گیاهی به نام میخک برای درمان عفونت های دندان استفاده شده است. هنگام استفاده از درمان های معمولی برای درمان عفونت دندان، روغن میخک توصیه می شود. ویژگی های ضد التهابی و ضد باکتریایی این گیاه می تواند به بهبود عفونت کمک کند. مقادیر این ماده شیمیایی در فروشگاه های مواد غذایی و عطر فروشی ها موجود است. بهتر است قبل از استفاده 3 تا 5 قطره از آن را با یک اونس روغن حامل مخلوط کنید. پس از آن، هر روز سه بار، یک تکه پنبه تمیز آغشته به آن را روی دندان بمالید. علاوه بر این، می توانید با ترکیب مقداری اسانس میخک با آب دهانشویه درست کنید.

اسانس آویشن

اسانس آویشن یکی دیگر از اسانس های قوی است که در درمان عفونت های باکتریایی، به حداقل رساندن ناراحتی و تورم مفید است و به عنوان یک روش طب سنتی برای درمان سریع عفونت دندان توصیه می شود. این اسانس را می توانید از فروشگاه های مواد غذایی و عطر فروشی ها تهیه کنید. مقداری از آن را روی دندان آسیب دیده با استفاده از گوش پاکن تمیز یا یک تکه پنبه تمیز بمالید. همچنین می توانید با مخلوط کردن چند قطره از این اسانس با یک لیوان آب، دهانشویه درست کنید و از آن به عنوان یک درمان معمولی برای عفونت دندان استفاده کنید.

زرد چوبه

زردچوبه به دلیل خواص ضد باکتریایی، ضد عفونی و ضد التهابی آن به عنوان یکی از روش های جایگزین برای درمان عفونت دندان در طب سنتی مطرح است. این ماده گیاهی التهاب و ناراحتی دندان را کاهش می دهد.

زردچوبه

سیر

سیر یک درمان گیاهی ضد باکتری شناخته شده برای عفونت دندان است. برای درمان عفونت های جدی دندان در خانه، سیر توصیه می شود. سیر رنده شده را برای چند دقیقه به عنوان خمیر روی دندان آسیب دیده خود بمالید، سپس آن را بردارید و آب را در دهان خود بمالید.

زنجبیل

زنجبیل ممکن است برای درمان عفونت دندان به راحتی استفاده شود. یک ریشه زنجبیل تازه بردارید و بدون اینکه پوست آن را جدا کنید کنده شود آن را با آب بشویید. سپس زنجبیل را به قطعات کوچک برش دهید و مقدار کمی را روی دندان آسیب دیده قرار دهید یا از آب زنجبیل برای تمیز کردن دهان خود استفاده کنید. قبل از خواب، می‌توانید به مدت پنج دقیقه از زنجبیل استفاده کنید . این کار را برای هفت تا ده روز ادامه دهید. در صورتی که جویدن زنجبیل خام برایتان مشکل است، می‌توانید چای زنجبیل درست کنید و مصرف کنید.

کلام آخر

آبسه و عفونت دندان را می توان به طور موثر با پوست انار درمان کرد. برای این کار و درمان عفونت دندان به پوست انار را  جوشانده و آن را مصرف کنید. این دارو کاملاً مقرون به صرفه است، و تأثیر قابل توجهی دارد. ترکیب عسل با سیاه دانه برای تسکین درد و عفونت دندان عقل بسیار عالی است و همچنین می تواند جایگزین آنتی بیوتیک مفیدی باشد. میخک نیز می تواند به طور موثر ناراحتی دندان را درمان کرده و از شر عفونت خلاص شود. یک درمان فوق العاده و کارآمد برای درمان ناراحتی لثه و دندان عقل، دم کرده عسل با پونه کوهی، آویشن و سایر گیاهان است. سعی کنید سرکه و عسل را در دهان خود بچشید تا از ناراحتی دندان و عفونت ناشی از آن بکاهید.