برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نارضایتی از لمینت دندان

در مقایسه با سایر تکنیک های روکش دندان، روکش های لمینت امروزه محبوب ترین هستند. اگرچه نصب لمینت یک تکنیک بسیار دقیق و ظریف است که در لابراتوارهای با کیفیت و درجه یک انجام می شود، اما توسط دندانپزشکان ماهر ساخته می شود و به همین دلیل هزینه نسبتا بالایی دارد. اما مهارت دندانپزشک در نصب آنها و حتی قالب گیری آنها نسبت به مزایای لمینت ونیرها برای ترمیم دندان های شکسته و آسیب دیده و ترمیم و اصلاح طرح لبخند بیماران مزیت هایی دارد. برای بهبود طراحی لبخند، لمینت دندان و کامپوزیت دندان در حال حاضر محبوب ترین عمل های دندانپزشکی زیبایی هستند. قبل از انجام لمینت یا کامپوزیت، همیشه باید آگاهی لازم برای برای انجام این کار را داشته باشید. لمینت دندان ممکن است گاهی اوقات به دلیل خطاهای معمولی مختلف با شکست مواجه شوند.

مواردی که باعث نارضایتی از لمینت می شود

  • صدمه و حساسیت دندان

برای لمینت دندان باید لایه نازکی از مینای دندان برداشته شود، در غیر این صورت با اضافه شدن ضخامت لمینت، دندان حجیم می شود. به همین دلیل دندان لمینت شده مینای نازک تری دارد و نمی توان آن را بدون لمینت یا روکش دندان رها کرد. فرآیند لمینیت برگشت پذیر نیست، بنابراین باید با دقت بیشتری تصمیم بگیرید. یکی دیگر از موارد نارضایتی از لمینت دندان، حساسیت دندان است. دندان های شما ممکن است در زمانی که به تازگی تراشیده شده اند به شرایط سرد یا گرم حساس تر باشند. در اکثر مواقع این بیماری موقتی است و با گذشت زمان از بین می رود. برخی از افراد اصلاً چنین تجربیاتی نداشتند. بهتر است قبل از داشتن مینای ضعیف از دندانپزشک در مورد مزایا و معایب لمینت سوال کنید.

  • پوسیدگی زیر لمینت در دندان

احتمال پوسیدگی دندان جلو با قرار دادن لمینت ونیر افزایش می یابد. اگر پوسیدگی دندان طبیعی پشت لمینت ها به سرعت درمان نشود و بدتر شود، ممکن است لازم باشد لمینت را با روکش دندان جایگزین کنید و این  یکی از موارد نارضایتی از لمینت دندان محسوب می شود.

  • ناسازگاری رنگ لمینت با رنگ دندان ها

اگر دندانپزشک آموزش و تجربه کافی در ساخت لمینت های دندانی نداشته باشد و آزمایشگاه نتواند رنگ لمینت سرامیکی را به طور دقیق با دندان های بیمار تطبیق دهد، این احتمال وجود دارد که با دندان های دیگر بیمار مطابقت نداشته باشد. در این روش، این احتمال وجود دارد که رنگ لمینت ها کاملاً با دندان های طبیعی مطابقت نداشته باشد و پس از ثابت شدن روی دندان ها، تغییر آن غیرممکن است. بنابراین، اگر تصمیم به انجام این کار دارید، بهتر است برای قرار دادن لمینت، به کلینیک های معتبر و باتجربه مراجعه نمایید.

  • بوی بد دهان

مراقبت های ضعیف از دهان و دندان و همچنین رشد میکروب ها در داخل و اطراف دندان های لمینت شده، دو عامل اصلی بوی بد دهان به دنبال قرار دادن روکش های سرامیکی هستند. اگر به طور مداوم دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و روکش های دندان را مانند دندان های طبیعی خود درمان کنید، بوی بد دهان شما را آزار نمی دهد.

بوی بد دهان
  • ناراحتی و درد بعد از  لمینت دندان

روش نصب لمینت اغلب بدون درد است، اما برخی از بیمارانی که حساسیت بیشتری دارند ممکن است برای چند روز ناراحتی داشته باشند. برای این بیماران، دندانپزشک ممکن است مصرف مسکن را برای چند روز اول پس از نصب لمینت توصیه کند.

عوامل موثر بر موفقیت لمینت دندان

  • از درمان لمینت دندان سود می‌برید.

بیشتر افراد به دنبال راه‌های ساده، بدون خطر و موثر برای سفید کردن دندان‌های خود هستند. لمینت دندان محدودیت هایی دارد و از آنجایی که دهان و دندان هر فرد منحصر به فرد است، نتایج این روش ها نمی تواند برای همه یکسان باشد. به یاد داشته باشید که نباید طراحی لبخند خود را به خلاقیت های سه بعدی یا دیجیتال محدود کنید. دندانپزشک باید قبل از شروع درمان لمینت هرگونه محدودیت احتمالی را بررسی کند. بیمار باید از این محدودیت مطلع شود. و در صورت امکان اقدامات درمانی لازم انجام خواهد شد. در صورت رضایت بیمار، لمینت دندان شروع می شود. برای جلوگیری از شکایات بعدی بیمار، دندانپزشک باید به بیمار زمان کافی برای اظهار نظر در طول جلسه ملاقات را بدهد.

  • در صورت بیماری لثه و ایجاد بوی بد یا عفونت لثه نباید لمینت دندان استفاده شود

زیبایی لبخند تا حد زیادی تحت تاثیر سلامت لثه ها و دندان ها می باشد. لمینت دندان ممکن است به دلیل بی نظمی بین لثه و دندان تغییر رنگ دهند. التهاب ها و بیماری های لثه علاوه بر جنبه زیبایی شناختی، از منظر سلامت کلی فرد نیز مهم هستند. لمینت اشتباه ممکن است باعث خونریزی غیرقابل کنترل لثه شود. قبل از شروع درمان مطمئن شوید که دندانپزشک شما در این زمینه واجد شرایط و با تجربه است.

  • شما باید بهترین طراحی لمینت دندان را داشته باشید

 افراد متمایز به دلیل شرایط خاص دندانی و دهانی و آناتومی خود به طراحی لمینت دندان متمایزی نیاز دارند. افراد برای بازگرداندن جذابیت لبخند خود لمینت دندان را انتخاب می کنند. برای ایجاد بهترین لمینت های دندانی، موقعیت دندان ها، رنگ آنها و سایر ویژگی های دندانی برای هر فرد در نظر گرفته می شود.

بهترین طراح لمینت
  • انتخاب صحیح باید با توجه به تعداد دندان هایی که باید لمینیت شوند انجام شود.

 هنگام اصلاح طرح لبخند، فقط روی دندان هایی که ممکن است از منظر مخالف دیده شوند تمرکز نکنید. وقتی لبخند می زنید، 8 یا 10 دندان شما برای اطرافیانتان قابل مشاهده است. اگر از این قانون پیروی نکنید، ممکن است رنگ و فرم دندان‌های شما مطابقت نداشته باشد.

  • تراش بیش از حد و غیر اصولی دندان

تراش بیش از حد دندان ها ممکن است  منجر به مسائلی از جمله نیاز به کشیدن دندان، احتمال پوسیدگی دندان و جدا شدن لمینت یا کامپوزیت از دندان شود.

  • قبل از استفاده از لمینت دندان ها باید به دقت و به طور مناسب آماده شوند

به یاد داشته باشید که استفاده از لمینت دندان بدون تراش به این معنی نیست که ضخامت توصیه شده برای این مواد را نادیده بگیرید. استفاده از لمینت بدون تراش دندان در برخی شرایط، مانند زمانی که دندان‌های بیمار بیرون زده یا بیش از حد زرد رنگ شده اند، تقریباً سخت است و نتایج ممکن است تأثیری بر ظاهر دندان‌های بیمار نداشته باشد.

  • رفتارهای منحصر به فرد و فردی افراد باید مورد توجه قرار گیرد.

به عنوان مثال، عادت جویدن ناخن، جویدن مداد یا دندان قروچه ممکن است بر طول عمر و دوام لمینت تأثیر بگذارد. و باعث نارضایتی شما در دراز مدت از لمینت دندان شود.

کلام آخر

یکی از رایج ترین روش های سفید کردن دندان لمینت است. اگر دندان‌های شما مشکلات جزئی مانند شکستگی دندان، شکستگی، تغییر رنگ دارند یا به هر دلیلی نظم مطلوبی ندارند، می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید. شما بهترین گزینه را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که مزایا و معایب آن را بررسی کرده و قبل از تصمیم گیری با دندانپزشک خود صحبت کنید. همین امر باعث می شود که درصد رضایتمندی شما از این کار بالا رفته و اعتماد به نفس بالا و لبخندی زیبا خواهید داشت.