برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مراقبت های بعد از سینوس لیفت

از سینوس لیفت چه می دانید؟

پش از اینکه با موضوع مراقبت های بعد از سینوس لیفت آشنا شویم، باید کاشت ایمپلنت آشنا شوید. ایمپلنت یک پایه دندانی می باشد که جنس آن از فلز است و نقش ریشه را ایفا می کند. این شیوه هزینه نسبتا بالایی دارد، ولی یک روش همیشگی محسوب می شود. شما با این روش دیگر نباید نگرانی داشته باشید، چون ماندگاری بسیار بالایی دارد. به یاد داشته باشید اگر فضای کافی درون استخوان فک وجود نداشته باشد، فرد نمی تواند به هیچ عنوان کاشت ایمپلنت را انجام دهد. جراحی سینوس لیفت باید حتما توسط یک جراح متخصص ماهر و با تجربه انجام شود.

بهتر است بدانید مراقبت های بعد از سینوس لیفت به مجموعه اقداماتی می گویند که پیش از کاشت ایمپلنت باید توسط پزشک انجام شود. اگر شما مراقبت های پس از ایمپلنت را به درستی انجام دهید، دیگر درگیر عوارض بعد از آن نمی شوید. اگر مراقبت های پس از سینوس لیفت را به درستی انجام ندهید، امکان دارد لثه شما درگیر عفونت شود. علاوه بر این عفونت نیز دندان های شما را درگیر خواهد کرد. به همین خاطر حتما مراقبت های بعد از سینوس لیفت را جدی بگیرید. اگر شما به صحبت های پزشک خود توجه نکنید، درگیر مشکلات فراوانی می شوید. از مهم ترین مشکلات در صورت عدم مراقبت پس از جراحی سینوس لیفت، خونریزی می باشد. پس از آن امکان دارد ایمپلنت شما بشکند. به یاد داشته باشید شما باید برای خود یک رژیم غذایی خاصی را در نظر بگیرید. ایمپلنت دندان بسیار مقاوم می باشد، اما اگر به مراقبت ها بی توجهی کنید ایمپلنت شما لق می شود.

مراقبت های قبل از سینوس لیفت

لازم به ذکر است بدانید شما باید به مراقبت های قبل از سینوس لیفت نیز توجه لازم را داشته باشید. شما قبل از انجام ایمپلنت باید مطمئن شوید که لثه هایتان کاملا سالم است. باید لثه هایتان قبل از سینوس لیفت با دقت زیادی بررسی شود. شما باید اسکن رادیوگرافی انجام دهید و تمام گزارشات را باید به پزشک تحویل دهید. پزشک متخصص می تواند محل عبور اعصاب، ضخامت و ارتفاع استخوان را با دقت بررسی نماید. پزشک باید توصیه های لازم را به بیمار خود بدهد. تمام افراد نمی توانند لیفت سینوس را انجام دهند.

مراحل انجام سینوس لیفت

به یاد داشته باشید بیمارانی که قصد انجام سینوس لیفت را دارند باید حتما تمام مراقبت های زیر را انجام دهند:

  • کسانی که درگیر سینوزیت حاد هستند به هیچ عنوان برای سینوس لیفت گزینه خوبی شمار نمی روند.
  • کسانی که درگیر بیماری های خونی و ایدز هستند، به هیچ عنوان کاندیدای مناسبی برای سینوس لیفت به شمار نمی روند.
  • کسانی که درگیر اختلال در انعقاد خون هستند گزینه مناسبی برای سینوس لیفت به شمار نمی روند.
  • افرادی که درگیر بیماری های خود ایمنی هستند کاندیدای مناسبی برای لیفت سینوس به شمار نمی روند.
  • کسانی که درگیر بیماری سرطان هستند نمی توانند سینوس لیفت انجام دهند.

از مراقبت های بعد از سینوس لیفت چه می دانید؟

اگر قصد دارید زودتر بهبود پیدا کنید باید حتما مراقبت های بعد از سینوس لیفت را جدی بگیرید. شما باید مراقبت های زیر را به طور کامل انجام دهید تا درگیر مشکل نشوید:

  • پس از جراحی سینوس لیفت از مصرف غذاهای سفت پرهیز کنید. برخی از مواد غذایی به لثه های شما فشار وارد می کنند. به همین خاطر بهتر است مصرف نشوند. غذاهایی که در میان دندان های شما گیر می کنند باید میل نشوند. در چند روز اول آجیل، چیپس، تخمه و ته دیگ مصرف نکنید.
  • شما بهتر است مواد غذایی خود را کم حجم تر نوش جان کنید. در روز های اولیه غذاهای سرد مصرف کنید.
  • اگر آنتی بیوتیک هایی که پزشک تجویز کرده است را به موقع نوش جان نکنید، ممکن است درگیر عفونت لثه شوید.
  • به علت فشار هوا، متخصص امکان دارد به شما اجازه سفر هوایی را ندهد. زیرا امکان دارد فشار زیادی به دندان های شما وارد شود. به همین خاطر بهتر است از انجام سفرهای غیر ضروری بپرهیزید.
  • استفاده از آنتی بیوتیک را فراموش نکنید. آنتی بیوتیک باید حتما با تجویز پزشک مشورت شود. اگر می خواهید درگیر عفونت پس از جراحی سینوس لیفت نشوید، باید حتما آنتی بیوتیک مصرف کنید.
  • شما باید مسکن هایی که پزشک تجویز کرده را طبق دستور مصرف کنید.
  • به یاد داشته باشید اگر قصد دارید از تورم و گرفتگی بینی جلوگیری نمایید باید بینی خود را با آب نمک مرطوب نمایید.
  • شما باید از مصرف غذاهایی که برایتان آلرژی ایجاد می کند دوری کنید. برخی از موارد حساسیت زیادی برای بیمار ایجاد می کنند. به همین دلیل باید از این مواد پرهیز کنید.

آیا ممکن است پس از جراحی سینوس لیفت فرد درگیر خونریزی شود؟

ما در بخش قبل به طور کامل به مراقبت بعد از سینوس لیفت پرداختیم. امکان دارد فرد در روزهای اولیه پس از جراحی سینوس لیفت درگیر خونریزی لثه شود. مقدار اندکی از خونریزی کاملا طبیعی می باشد و امکان دارد فرد تا سه روز درگیر آن باشد. به منظور مراقبت پس از جراحی سینوس، متخصص یک تکه از گاز استریل را روی نقطه ای که درد دارید قرار می دهد شما می بایست آن را کمی فشار دهید و تا یک ساعت به هیچ عنوان دهان خود را باز نکنید. اگر این کار را انجام دهید خونریزی شما به طور کامل کنترل می شود.

سینوس لیفت

ما در این مقاله به مراقبت بعد از سینوس لیفت به طور مفصل پرداختیم، بهتر است بدانید اگر ارتفاع استخوان فک کم باشد، از ایمپلنت محافظت نمی شود. برای بالا بردن ارتفاع استخوان باید حتما جراحی سینوس لیفت هر چه سریع تر انجام شود. برخی از ادویه ها موجب ایجاد عطسه می شود. شما باید از موادی که باعث ایجاد آلرژی و عطسه می شود به طور کامل پرهیز کنید. یکی از عوارض پس از جراحی دندان ایجاد تورم می باشد. این موضوع کاملا طبیعی است. به طور معمول تورم پس از جراحی سینوس لیفت در افرادی که سن بالاتری دارند اتفاق می افتد. برای پیشگیری از تورم بهتر است از موارد زیر استفاده نمایید:

  • از داروهای ضد التهاب استفاده کنید. البته داروها حتما باید با تجویز پزشک مصرف شوند.
  • شما باید از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • شما باید پس از جراحی سینوس لیفت از انجام  فعالیت های شدید و سنگین اجتناب کنید.
  • شما باید پس از جراحی تا سه روز سر خود را در هنگام خوابیدن بالا نگه دارید.