برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

علت سردرد بعد از ایمپلنت چیست ؟

علت سردرد بعد از ایمپلنت می تواند به عوامل متعددی مانند آسیب به رشته های عصبی، حفره سینوسی و همچنین عوارض ایجاد شده بعد از جراحی وابسته باشد.

یکی از سوالات رایجی که بیماران از دندانپزشک خود می پرسند این است که آیا انجام ایمپلنت عوارض جانبی دارد. یا این پرسش که علت سردرد بعد از ایمپلنت  چیست. در پاسخ به این پرسش می توان اینگونه بیان نمود که عدم تعامل کافی بین بیمار و متخصص می تواند مشکل زا باشد.

همچنین بی توجهی بیمار نسبت به مراقبت های بعد از عمل نیز ممکن است عامل ایجاد عوارض فراوانی بعد از انجام عمل ایمپلنت گردد. اما همانطور که بیان شد این امر تنها در صورت عدم رعایت شرایط مناسب توسط بیماران امکان پذیر می باشد. گاهی نیز مشاهده شده است که بیماران بعد از انجام عمل ایمپلنت شاهد دردهای سینوسی می باشند. در این شرایط نیز برای بیمار باز سوال پیش خواهد آمد که علت سر درد بعد از ایمپلنت چه چیزی می باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم به صورت مختصر در رابطه با انواع عوارض بعد از عمل و علت بروز سردرد بپردازیم.

آیا کاشت دندان می تواند علت سردرد بعد از ایمپلنت باشد؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در طی این مدت بسیار پر تکرار شده است علت سردرد بعد از ایمپلنت می باشد. نتیجه افزایش این پرسش نیز به دلیل شایعات در رابطه با این موضوع که علت سردرد بعد از ایمپلنت تیتانیوم می باشد است. در این شایعه اینگونه بیان می شود که استفاده از پایه های تیتانیومی سبب سردرد های مزمن در بیماران می گردد. البته نتیجه داده های علمی نیز استدلالی مبنی بر تاثیر تیتانیوم بر افزایش دردهای مزمنی مانند سردرد ارائه نداده است. همین امر نیز سبب شکل گیری موجی از نگرانی در بیماران متقاضی کاشت دندان به روش ایمپلنت گردیده است. در رابطه با استفاده از تیتانیوم برای کاشت دندان باید بدانیم که استفاده از تیتانیوم از سال 1950 در مصارف پزشکی رواج یافته است.

بیشتر بخوانید : درد ایمپلنت

در نتیجه استفاده از این فلز در مصارف درمانی قدمتی حدود 70 ساله دارد. در نتیجه اگر این فلز قادر به تطابق با ساختار بدن انسان نبود تا اکنون از چرخه فناوری های پزشکی حذف می گردید. وجود زیست سازگاری بالای این فلز عامل کاربرد آن در مصارف پزشکی می باشد. البته مهمترین عامل کاربرد این فلز در ساختار بدن انسان ها به دلیل توانایی بالای آن در ادغام استخوانی می باشد. در نتیجه پایه های تیتانیومی که در استخوان فک کار گذاشته می شوند با ساختار استخوان فک یکی می گردد. همین امر نیز عامل استفاده از تیتانیوم برای ایجاد پایه های مورد نیاز برای کاشت دندان می باشد. حال باز این سوال که علت سردرد بعد از ایمپلنت در بدن چیست برای بسیاری از بیماران شکل می گیرد. در ادامه قصد داریم برخی دلایل بروز سردرد در بیماران را باهم بررسی نماییم.

بررسی علت سردردهای ناشی از کاشت ایمپلنت

حال به احتمال زیاد برای بیماران این پرسش اساسی شکل می گیرد که اگر ایمپلنت عامل ایجاد سردرد در بیماران نیست پس علت سردرد بعد از ایمپلنت چه چیزی می باشد. یکی از مهمترین عواملی که می تواند سبب ایجاد سردرد بعد از ایمپلنت گردد بدون شک عوارض باقیمانده بعد از جراحی می باشد. بدون شک هر کسی که در طول زندگی خود یکبار عمل جراحی را تجربه نموده باشد می داند که احتمال بروز عوارض بعد از جراحی صورت گرفته بسیار بالا می باشد. کاشت دندان به روش ایمپلنت نیز نوعی جراحی در نظر گرفته می شود و در نتیجه ی تواند برای بیماران عوارضی را به همراه داشته باشد. یکی از نادرترین شرایطی که می تواند برای بیمار دردهای مزمنی را در ناحیه ی سر ایجاد نماید آسیب به حفره ی سینوسی بیمار می باشد.

بررسی علت سردردهای ناشی از کاشت ایمپلنت
بررسی علت سردردهای ناشی از کاشت ایمپلنت

گاهی نیز در طی جراحی ایمپلنت پزشک به رشته های عصبی موجود در فک بیمار آسیب وارد می نماید که این شرایط نیز سبب بروز سردرد برای بیمار می گردد. بررسی تمامی این عوارض نشان می دهد که بیماران برای انجام عمل ایمپلنت باید حتما به متخصصان با تجربه مراجعه نمایند. در نهایت باید به این نکته اشاره نمود که تمامی عوارض قید شد در متن جز عوارض نادر می باشند. در نتیجه در بیشتر مواقع بر روی خود ایمپلنت اثر می گذارند. در نتیجه به احتمال زیاد سبب بروز سردرد های مزمن در افراد نمی شوند.

مدت زمان رایج برای طول دوره دردهای دندان بعد از انجام عمل

بررسی های صورت گرفته در رابطه با مدت زمان وجود درد بعد از انجام عمل ایمپلنت نشان می دهد که در طی بازه ی زمانی 10 تا 14 روزه مقدار دردهای دندان باید به شدت کاهش یابد. در صوتی که این دردها در این بازه زمانی از بین نرفت بیماران برای ریشه یابی علت درد باید به پزشک خود مراجعه نمایند. به خاطر داشته باشید در شرایطی که سردرد بعد از ایمپلنت همچنان شما را آزار می داد نیز باید این موضوع را با متخصص مطرح نمایید. در نهایت افزایش مدت زمان دردهای مزمن می تواند به دلیل عواملی مانند عفونت، شل شدن هیلینگ کپ و یا وجود مشکلات سینوسی و یا رشته های عصبی بیمار باشد.

از انجام عمل ایمپلنت چه انتظاراتی می توانیم داشته باشیم ؟

به خاطر داشته باشید که انجام عمل ایمپلنت نیز به یک دوره گذار برای موفقیت نیاز دارد. در این دوره ممکن است بیمار با عوارضی مانند سردرد و یا ندان درد مواجه گردد. البته باید به خاطر داشته باشید که بیماران باید این مدت را تحمل نمایند تا پایه های تیتانیومی موجود در استخوان فک به یک پایداری برسند. همچنین به خاطر داشته باشید که استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک می تواند در کنترل این دردها بسیار موثر باشد. امیدواریم که توانسته باشیم به این پرسش که علت سردرد بعد از ایمپلنت چیست در این مقاله پاسخ داده باشیم.