برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت

حتما شما هم با پیشنهاد خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت مواجه شده‌‎اید! به نظر شما از این فرایند مزیتی را نیز در بر دارد؟! در صورتی که کاندید انجام کاشت ایمپلنت شده‌اید، حتما تحقیقات بسیار زیادی را در این زمینه انجام داده‌اید. یکی از سوالات بسیار رایجی که در این زمینه بسیار به گوش می‌خورد این است که: آیا خوردن بستنی برای کاشت ایمپلنت مفید است؟!

همانطور که می‌دانید استفاده از مواد غذایی مفید، می‌تواند سطح ایمنی بدن را افزایش داده و نتایج ایده‌آلی را به همراه داشته باشد. قبل از انجام عمل کاشت، مجاز به استفاده از مواد غذایی مختلف خواهید بود، اما پس از انجام عمل کاشت، با برخی از محدودیت‌ها مواجه می‌شوید. این محدودیت‌ها فقط برای مدت زمان خاصی قابل اجرا هستند. پس از گذشت دوره نقاهت، همچنان می‌توانید از انواع مواد غذایی مختلف استفاده کنید. حال باید به نقش بستنی در این فرایند اشاره کنیم.

بایدها و نبایدها برای خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت:

برخی از افراد بر این باورند که خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت می‌تواند نتایج ایده‌آل و مناسبی را در بر داشته باشد. قبل از هر چیز بهتر است بدانید که استفاده از هر گونه مواد غذایی به مدت 1 ساعت پس از عمل، ممنوع می‌باشد. ایمپلنت‌ها از جمله عواملی هستند که به راحتی با مشکل مواجه شده و می‌توانند سبب بروز بسیاری از عارضه‌های مختلف (از جمله پس زدن کاشت) شوند. بنابراین توصیه متخصصین دندانپزشک پس از انجام ایمپلنت، عدم استفاده از مواد غذایی به مدت 1 ساعت است.

پس از گذشت 1 ساعت فرد می‌تواند اقدام به استفاده از نوشیدنی‌های مناسب نماید. نوشیدنی‌ها و مایعاتی مورد استفاده نیز باید از فاکتورهای خاصی برخوردار باشند. بهترین نوشیدنی پس از گذشت 1 ساعت از جراحی، آب است. توجه داشته باشید که نوشیدنی‌هایی که حاوی قند و شکر هستند، هرگز گزینه‌ی مناسبی برای پس از عمل به شمار نمی‌روند. در ضمن استفاده از نوشیدنی‌های خیلی گرم نیز هرگز پیشنهاد نمی‌شود. در کنار موارد ذکر شده باید بدانید که استفاده از نوشیدنی‌هایی که نی دارند نیز هرگز مناسب نخواهد بود. این امر سبب می‌شود خونریزی شدت یافته و فرد با مشکلات جدی مواجه گردد. با این تفاسیر قطعا به این امر مهم پی بردید که خوردن بستنی بلافاصله پس از جراحی نیز مناسب نخواهد بود.

بهترین زمان برای خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت:

بهترین زمان برای خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت چه موقع است؟! پس از اینکه از انجام عمل جراحی ایمپلنت زمانی در حدود 24 ساعت گذشت، می‌توانید از نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های بیشتری استفاده کنید. در این زمان، ایمپلنت شما در شرایط مطلوب‌‎تری واقع شده و کم کم می‌توانید از مواد غذایی مناسب‌تری استفاده کنید. ولی همچنان نیز با محدودیت در استفاده از برخی مواد غذایی، مواجه خواهید بود.

بهترین زمان خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت

استفاده از مواد غذایی مناسبی مانند:

  • دسرهایی که با شیر خنک تهیه می‌شوند.
  • شیر خنک
  • سوپ
  • بستنی

و غیره بسیار ایده‌آل خواهد بود. با گذشت 24 ساعت پس از عمل، بهتر است مواد غذایی سرد را در لیست غذاهای مناسب خود قرار دهید. با خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت می‌توانید در جوش خوردن پین تیتانیومی با استخوان فک نقش بسزایی را ایفا نمایید. بسیاری از متخصصین دندانپزشک پیشنهاد می‌کنند که پس از گذشت 24 ساعت از این عمل جراحی، از مواد غذایی سرد و خنک استفاده شود. در این صورت می‌توان شاهد عملکرد فوق العاده‌ی ادغام پین با استخوان فک بود.

نحوه‌ی استفاده از بستنی پس از انجام کاشت ایمپلنت:

چگونه باید اقدام به خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت نمود تا از تاثیرات آن بهره مند شد؟! این سوالی است که ذهن بسیاری از مخاطبین را به سمت خود جلب نموده است. برای اینکه بتوانید از مزایای خوردن بستنی برای کاشت ایده‌آل ایمپلنت برخوردار شوید،

نحوه ی استفاده از بستنی پس از انجام کاشت ایمپلنت

بهتر است به نکات طلایی زیر توجه نمایید.

  1. حتما خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت را به 24 ساعت پس از انجام ایمپلنت موکول نمایید.
  2. بهتر است قبل از خوردن بستنی آن را در دمای محیط قرار دهید تا از حالت سفتی خارج شده و نرم گردد. در این صورت با راحتی و آرامش بیشتری می‌توانید اقدام به مصرف آن نمایید.
  3. بهتر است میزان مصرف بستنی در طی یک روز را با پزشک متخصص خود در میان گذاشته و از وی راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.
  4. بستنی‌ها از مواد شیرین کننده برخوردار هستند. شما می‌توانید از انواع بستنی‌ها استفاده کنید اما بهتر است گزینه‌هایی را مد نظر قرار دهید که از ترکیب شکر و قند کمتری برخوردار هستند.
  5. در زمان استفاده از بستنی، نهایت دقت را به خرج دهید که ناخواسته برخوردی با دندان کاشت شده نداشته باشید. در برخی از مواقع حتی پس گذشت چند روز از عمل جراحی کاشت نیز می‌توان شاهد خونریزی بود. بنابراین دقت لازم را در این زمینه به کار ببندید.

مزایای استفاده از بستنی پس از کاشت ایمپلنت:

همانطور که ذکر شد، خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت مزایای بسیار زیادی را در بر دارد. مزایای استفاده از بستنی به اندازه‌ای است که بسیاری از دندانپزشکان نیز به استفاده از آنها پس از 24 ساعت از جراحی، اشاره می‌کنند. بستنی‌ها می‌توانند فواید قابل توجهی را برای کاشت ایمپلنت به همراه داشته باشند. از جمله مزایای فوق العاده‌ی استفاده از انواع بستنی‌ها پس از گذشت 24 ساعت، عبارتند از:

  • ایجاد شرایط ایده‌آل و مناسب برای ادغام استخوان فک با پین تیتانیومی و جوش خوردن ایده‌آل آن
  • کاهش زمان بهبودی تورم و همچنین فرایند جوش خوردن با استفاده از انواع بستنی‌ها
  • سهولت در استفاده بدون آسیب دیدن دندان کاشت شده به سبب برخورداری از بافت نرم و ایده‌آل
  • برخورداری از مواد مغذی برای تامین املاح معدنی (مانند کلسیم) و پروتئین مورد نیاز بدن (به سبب وجود شیر و برخی از ترکیبات دیگر در بستنی‌ها)
  • ایجاد شرایط لختگی در لثه و جلوگیری از خونریزی‌های مختلف در دهان

استفاده از بستنی پس از گذشت 24 ساعت و به مدت 48 ساعت پس از عمل، بسیار مفید و ایده‌آل خواهد بود. نکته بسیار مهم در این زمینه، استفاده از مشاوره‌های تخصصی و حرفه‌ای در این زمینه است. در صورتی که از مشاوره‌های تخصصی استفاده کنید، و همینطور می‌توانید با مراجعه به وب سایت کلینیک روشا از اطلاعات بیشتری برخوردار شوید. و با اعتماد و اطمینان بیشتری اقدام به استفاده از این مواد غذایی نمایید.