ایمپلنت و عمل بینی

ایمپلنت دندان و عمل بینی

ابتدا بینی خود را عمل کنیم یا دندان های خود را درست کنیم؟ سوالی که ممکن است برای بیماران متقاضی ایمپلنت و عمل بینی در ذهنشان به وجود آید. برای درمان دندان های خود باید از روش های درمانی  که زودتر به نتیجه خواهیم رسید استفاده کنیم و در انتخاب و انجام آن ها باید نهایت دقت را به کار ببریم.

انجام همزمان ایمپلنت و عمل بینی مناسب است ؟

امروزه برای درمان دندان های از دست رفته ایمپلنت دندان یکی از روش های بسیار مناسب و‌ مرسوم است. اگر به دنبال عمل بینی خود نیز هستید باید بدانید بین انجام  این دو روش باید یک فاصله زمانی مشخصی وجود داشته باشد تا فرد آسیب جدی نبیند و بدن زمان داشته باشد خود را احیا کند.

در این شرایط بهترین کار برای شما مشورت با پزشک متخصص است که تعیین کند بهتر است ابتدا کاشت دندان انجام دهید یا بهتر است ابتدا بینی خود را عمل کنید.

زمانی که شخصی یک یا چند عدد از دندان های خود را از دست می دهد برای درمان جای خالی دندان های خود اقداماتی را انجام می دهد که ایمپلنت از بهترین روش های درمانی است که فرد مورد نظر می تواند در گزینه های درمانی خود آن را جای دهد.

اول ایمپلنت یا عمل بینی!؟

قبل از کاشت ایمپلنت باید این موضوع اشاره کرد که پس از کاشت ایمپلنت به مدت ۶ ماه شما مجاز به انجام عمل بینی نخواهید بود. از آن جهت که هنگام کاشت ایمپلنت پزشک به بینی و ‌لثه شما فشار می آورد ممکن است بینی شما که تازه مورد جراحی قرار گرفته آسیب ببیند. به همین منظور بهتر است فاصله زمانی بین عمل بینی و کاشت ایمپلنت رعایت شود.

اول ایمپلنت یا عمل بینی!؟
اول ایمپلنت یا عمل بینی!؟

جراحی بینی یکی از عمل های متداول و محبوب زیبایی است که با هدف رفع مشکلات ظاهری و حتی عملکردی انجام می شود. عمل ایمپلنت دندان هم یک راهکار فوق العاده برای جایگزینی دندان های از دست رفته محسوب می شود. به افرادی که نیاز به هر دوی این عمل ها را دارند توصیه می شود باید یک فاصله زمانی مشخصی را رعایت کنند. به طور معمول اغلب پزشکان جراحی کاشت ایمپلنت دندان را 6 ماه قبل از عمل بینی انجام می دهند تا آسیبی به بینی بیمار وارد نشود.

چه مدت بعد از ایمپلنت، عمل بینی را انجام دهیم ؟

افرادی که می خواهند قبل یا بعد از کاشت ایمپلنت  دندان خود عمل بینی انجام دهند بهتر است  ابتدا با پزشک خود مشورت کنند و اقدامات لازم را انجام دهند. اما به صورت کلی متقاضیانی که روش درمانی ایمپلنت را برای درمان دندان های خود استفاده می کنند باید یک دوره استراحت 3 الی 6 ماهه بعد از آن داشته باشند و این نکته بسیار مهم است. به همین دلیل نمیتوان بعد از انجام ایمپلنت دندان سریعا به سراغ عمل بینی رفت البته در ادامه مقاله بیشتر راجب این موضوع صحبت خواهیم کرد.

با توجه به شرایط خاصی که ایجاد شده فردی که کاشت ایمپلنت دندان داشته باید بازه زمانی ۶ ماه را به صورت کامل مراقبت  و استراحت کند. البته گاهی اوقات برای بیمار شرایط اضطراری ایجاد میشود که در این شرایط دندان پزشک و جراح زیبایی با هم مشورت های لازم با یک دیگر نتیجه درست را انجام میدهند. هرچقدر بازه زمانی بین این دو عمل بیشتر باشد طبیعی است که برای بیمار و نتیجه کار بهتر خواهد بود زیرا هر کدام دوره نقاهت خود را دارند.

چه مدت بعد از عمل بینی، ایمپلنت انجام دهم ؟

شخصی که به تازگی بینی خود را عمل کرده باید بسیار محتاط عمل کند زیرا بافت بینی در دوره بهبودی بسیار ضعیف است و نیاز به مراقبت ویژه دارد. برای انجام ایمپلنت بعد از عمل بینی باید برنامه ریزی دقیق انجام شود زیرا ممکن است در هنگام کاشت ایمپلنت فشار زیادی به بینی وارد شود. اگر در ماه های اخیر عمل بینی انجام دادید و برای انجام ایمپلنت اقدام ‌کردید حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا تدابیر لازم جهت اتخاذ بهترین تصمیم فراهم شود.

آیا عمل بینی با کاشت ایمپلنت دندان تداخلی دارد؟

از نظر بهترین جراحان فک و صورت در تهران دلایل زیادی برای عدم انجام همزمان عمل بینی و ایمپلنت وجود دارد. با توجه به خطراتی که به وجود می آید  بهترین کار ممکن و بهترین پیشنهاد، ایجاد فاصله زمانی حداقل 6 ماهه بین عمل بینی و کاشت ایمپلنت دندان است. از آن جایی که ایمپلنت دندان یک عمل تهاجمی است امکان خونریزی در ناحیه کاشت و یا گاهی آسیب به سینوس ها نیز وجود دارد.

آیا عمل بینی با کاشت ایمپلنت دندان تداخلی دارد؟
آیا عمل بینی با کاشت ایمپلنت دندان تداخلی دارد؟

عمل بینی نیز عملی تهاجمی است و انجام هر دو عمل به صورت هم زمان باعث می شود فشار زیادی به بدن وارد شود. در نهایت این امر موجب می شود پروسه درمان طولانی تر و سخت تر شود. از همین رو بهتر است تا بهبودی کامل یکی از عمل های درمانی صبر داشته باشید تا دوره  بهبودی کامل در یکی از جراحی ها به دست آمده باشد تا  بتوانید برای انجام درمان بعدی با خیال راحت اقدام کنید.

یکی دیگر از خطرات موجود در عمل همزمان بینی و دندان امکان بروز عفونت است. وقتی دهان و دندان درگیر هر دوی این جراحی ها در فاصله زمانی کم می شوند به همان نسبت احتمال بروز عفونت نیز بالا می رود. خطر بعدی که احتمال بروز  آن زیاد است ایجاد حفره بین دهان و سینوس می باشد که مشکلات زیادی را با خود به همراه دارد. تمامی این موارد نشانگر آن است که این دو‌عمل باید با فاصله زمانی از یک دیگر انجام شوند تا خطرات ناشی از انجام همزمان این عمل ها جان فرد و سلامتی اش را در خطر نیاندازد. همچنین باید به این نکته توجه کنید که بهترین جراحان  دندان و فک بر روی این موضوع تاکید دارد که این ۲ عمل باید با فاصله زمانی زیادی از هم انجام شوند.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

استفاده از ایمپلنت های دندانی چهره شما را زیباترکرده و به شما در رفع مشکلات تکلم و جویدن کمک بسیار بزرگی می کنند. همانطور که میدانید ایمپلنت ها دائمی هستندو  نیازی نیست از چسب هایی مانند چسب دندان های مصنوعی جهت حفظ و  نگه داشتن آن ها داخل دهان استفاده شود. ضمنا بر خلاف بریج های دندانی که نیاز به برش دادن دندان های اطراف را دارند، در روش ایمپلنت دندان همه ی دندان های مجاور شما سالم و دست نخورده باقی می مانند.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کابران

مقالات پربازدید

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان در تهران سال 1401 به صورت حدودی 6,000,000 الی 20,000,000 میلیون تومان به ازای هر واحد وابسته به شرایط ، نوع و برند متغیر می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می شود. این درمان دارای بالاترین طول عمر ، استحکام و بیشترین شباهت به دندان طبیعی می باشد. در ایمپلنت دندان پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار میگیرد و نقشی شبیه به ریشه دندان را دارا می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر واحد در حدود 500.000 هزار تومان الی 3.000.000 میلیون تومان می باشد که این هزینه وابسته به برند ، کیفیت و تخصص پزشک متفاوت می باشد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک درمان ترمیمی و زیبایی است که برای پر کردن دندان و یا برای تغییر فرم و رنگ دندان استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان چقدر است ؟

قیمت لمینت دندان در تهران بستگی به نوع متریال مصرفی، محلی که در آن لمینت دندان انجام می دهید و نیز تعداد لمینت مورد نیاز، از 1.000.000 تا 10.000.000 متغیر میباشد.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان پوسته نازک و سفارشی است که دندانپزشکان برای بهبود ظاهر در جلوی دندان ها قرار می دهند. ونیرها می توانند دندان های لکه دار، بریده شده و ناهموار را پنهان کنند.

تماس فوری