برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

عوارض ایمپلنت فوری

بهتر است بدانید یکی از بهترین روش ها برای جایگزین نمودن دندان ها، کاشت ایمپلنت می باشد. این نوع روش علاوه بر مزیت های فراوان، امکان دارد برای فرد عارضه ایجاد کند. ما در این مقاله سعی داریم به عوارض ایمپلنت فوری بپردازیم. پس با ما همراه باشید.              

نگاهی به عوارض ایمپلنت فوری

عوارض ایمپلنت فوری به عدم رعایت بهداشت دهان و دندان مربوط می شود. اگر فردی به طور مرتب از نخ دندان استفاده نکنند درگیر مشکل می شود. به یاد داشته باشید اگر جراحی موفقیت آمیز باشد، ایمپلنت به هیچ عنوان حرکت نمی کند. به همین علت ایمپلنت باید به طور دقیق و توسط دندانپزشک ماهر انجام شود. در ایمپلنت فوری ممکن است ایمپلنت حرکت کند. به همین خاطر این موضوع موجب می شود تا نارسائی ایمپلنت تا حد زیادی افزایش پیدا کند.    

از عوارض ایمپلنت فوری چه می دانید؟

گاهی اوقات امکان دارد عوارض ایمپلنت فوری به شکل متفاوتی ظاهر شود. ایمپلنت دارای عوارض بسیار محدودی می باشد. متخصص تلاش می کند تمام احتمالات را در نظر بگیرد و بیمار را از شرایط آگاه کند. عوارض ایمپلنت فوری شامل موارد زیر می شود:

  • گاهی اوقات امکان دارد مشکلات سینوسی در حفره های سینوس شما ایجاد شود.
  • به یاد داشته باشید ممکن است به لثه و رگ های خونی آسیب جدی وارد شود.
  • توجه داشته باشید آُسیب بافت های عصبی ممکن است موجب بی حسی لثه ها و لب ها شود.
  • گاهی اوقات امکان دارد تاج دندان مصنوعی بشکند.
  • برخی از بیماران پس از کاشت ایمپلنت فوری، درگیر عفونت می شوند. افرادی که درگیر این مشکل هستند باید حتما با دندانپزشک مشورت کنند.

اگر درگیر عوارض ایمپلنت فوری شدید حتما باید به پزشک اطلاع دهید. مشکلات زیر می توانند فرد را به شدت درگیر مشکل کنند:

  • فرد امکان دارد پس از کاشت ایمپلنت فوری درگیر بوی بد دهان شود.
  • پس از اینکه فرد دوره بهبودی را طی کرد ممکن است لثه هایش بسیار قرمز، متورم و دردناک شوند.
  • امکان دارد دندان هایش در محل ایمپلنت لق شوند.

آیا ایمپلنت فوری برای همه قابل انجام می باشد؟

از عوارض ایمپلنت فوری می توان به تحلیل ریشه دندان اشاره نمود. گاهی اوقات بیمار پس از کاشت ایمپلنت درگیر تحلیل ریشه می شود. به همین دلیل گفته می شود که ایمپلنت باید حتما به استخوان جوش بخورد. افرادی که برای ایمپلنت کاندیدای مناسبی به شمار می روند باید تراکم استخوان سالمی داشته باشند. لازم است بدانید زمانی که استخوان قوی و سالم وجود داشته باشد، کاشت ایمپلنت فوری می تواند انجام شود. به همین دلیل تمام افراد کاندیدای مناسبی برای کاشت ایمپلنت نیستند.

آیا ایمپلنت فوری برای همه قابل انجام است

در ادامه به این موضوع به طور واضح می پردازیم:

  • افرادی که از تراکم کافی استخوان برخوردار هستند می توانند برای جایگزین نمودن دندان های از دست رفته از ایمپلنت استفاده نمایند. کسانی که سیگار می کشیدند برای کاشت ایمپلنت کاندیدای مناسبی به شمار نمی روند.
  • برخی از داروها ممکن است تاثیر زیادی در رشد استخوان داشته باشند. به همین خاطر کسانی که قصد دارند از ایمپلنت استفاده کنند نباید از این نوع داروها مصرف کنند.
  • افرادی که دندان قروچه می کنند کاندیدای مناسبی برای کاشت ایمپلنت فوری نیستند.
  • شما علاوه بر اینکه باید از سلامت دهان و دندان برخوردار باشید باید بدنتان از سلامت کامل برخوردار باشد. اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است کاندیدای مناسبی برای کاشت ایمپلنت فوری نیستید.
  • شما باید بافت دهانتان به طور کامل سالم باشد، اگر درگیر بیماری های لثه هستید ، بهتر است قبل از کاشت ایمپلنت فوری بیماری خود را درمان نمایید.
  • اگر تراکم استخوان شما کافی نباشد، پیش از کاشت ایمپلنت باید پیوند استخوان و لیفت سینوس را به طور کامل انجام دهید.

از ایمپلنت فوری چه می دانید؟

ما در بخش قبل به موضوع عوارض ایمپلنت فوری تا حد زیادی پرداختیم. در این بخش قصد داریم با موضوع ایمپلنت فوری بیشتر آشنا شویم. همانطور که گفته شد یکی از بهترین روش ها برای جایگزین نمودن دندان های از دست رفته ایمپلنت می باشد. به یاد داشته باشید ایمپلنت فوری دقیقا مانند کاشت ایمپلنت به شیوه سنتی است. یکی از مهم ترین تفاوت های ایمپلنت فوری با ایمپلنت سنتی در جوش خوردن سریع آن می باشد. دوره درمانی این روش کوتاه تر می باشد. در تایم بسیار کوتاه ایمپلنت فوری درون دهان فرد قرار می گیرد و بیمار می توان دندان های زیبا و درخشانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید » ایمپلنت فوری

مهم ترین عوارض ایمپلنت فوری

  • همانطور که پیش از این اشاره کردیم، از عوارض ایمپلنت فوری می توان به پوسیدگی و مشکلات لثه اشاره نمود. نخستین موردی که باید به آن توجه داشت، بهداشت دهان و دندان می باشد. شما قبل از اینکه درمان را آغاز کنید باید از یک متخصص ارتودنسی کمک بگیرید.
  • یکی دیگر از عوارض ایمپلنت فوری پوسیدگی دندان ها می باشد. برخی اوقات دندان های فرد درگیر پوسیدگی می شوند. زمانی که فرد بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکند دندان هایش پوسیده می شوند. اگر پوسیدگی دندان درمان نشود، فرد درگیر مشکل می شود. بهتر است بدانید از عوارض ایمپلنت فوری می توان به بیماری پریودنتال اشاره نمود.
مهم ترین عوارض ایمپلنت فوری

  • از عوارض مهم ایمپلنت فوری می توان به از بین رفتن مینای دندان ها اشاره کرد. کاشت ایمپلنت ممکن است مینای دندان را تحت تاثیر قرار دهد. اگر می خواهید این اتفاق بریتان نیفتد حتما از دهانوشیه استفاده نمایید.
  • از عوارض مهم ایمپلنت فوری بیماری انکیلوز می باشد که جزو بیماری های بسیار جدی به شمار می رود. اگر انکیلوز به دندان آسیب بزند، باید حتما از عکس های رادیولوژِی استفاده نمایید.
  • یکی از عوارض مهم ایمپلنت فوری خطر برگشت درمان است. برخی از بیماران نگرانی این را دارند که دندان هایشان حرکت کند. به یاد داشته باشید شما باید در این خصوص حتما توصیه های پزشک خود را جدی بگیرید.
  • یکی از عوارض مهم ایمپلنت فوری ایجاد زخم در دهان می باشد. اگر کاشت ایمپلنت فوری با موفقیت انجام نشود، آفت و زخم در دهان فرد ایجاد می شود. این زخم ها امکان دارد پس از چند روز به طور کامل از بین بروند. پس جای هیچ گونه نگرانی نیست.

آیا حساسیت و واکنش های آلرژیک جزو عوارض ایمپلنت فوری به شمار می روند؟

واکنش های آلرژیک از عوارض ایمپلنت فوری به شمار می روند. گاهی اوقات برخی از افراد به ایمپلنت فوری واکنش نشان می دهند، البته توجه داشته باشید این موضوع بسیار نادر می باشد. اگر درگیر حساسیت شده اید باید حتما پزشک را در جریان قرار دهید.