برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ایمپلنت دندان و هایفوتراپی

امروزه بسیاری از افراد با مراجعه به مراکز تخصصی سعی می نمایند تا پوست خود را ترمیم و جوانسازی نمایند. از بین رفتن چین و چروک های پوست صورت می تواند میزان اعتماد به نفس افراد را تا حد بالایی افزایش دهد. در نتیجه همواره ما در تلاش هستیم تا با استفاده از روش های طبیعی و یا غیر طبیعی این فرایند را برای خود محقق نماییم. هایفوتراپی روشی است که با آن سعی می نمایند تا سلول های پیر پوست را به وسیله تحریک امواج رادیویی مجبور به تولید کلاژن نمایند. سوالی که ممکن است ذهن اکثر بیماران را درگیر نماید این است که آیا بین ایمپلنت دندان و هایفوتراپی عدم تطابق پذیری وجود دارد؟ برای پاسخگویی به این پرسش لازم می دانیم تا شما را اندکی با این روش های درمانی و در نهایت تطابق پذیری آنها آشنا کنیم.

معرفی ایمپلنت دندان و هایفوتراپی

در قدم اول لازم است بدانید که ایمپلنت دندان یکی از روش های رایج برای درمان و جایگذاری دندان افتاده می باشد. در این روش درمانی دندانپزشک متخصص از پایه های تیتانیومی برای ایجاد ساختاری پایه برای نصب دندان استفاده می کند. در ادامه دندان های ایجاد شده بر روی این پایه ها نصب و به صورت ثابت باقی می مانند. عمل نصب پایه ها در استخوان فک صورت انجام می شود. در نتیجه برای اجرای این روش درمانی باید از فلزات زیست سازگار استفاده نمود. در این بین گاهی برای بیماران سوال ایجاد می شود که آیا این روش درمانی با روش های درمانی دیگر سازگاری دارد یا خیر؟ یکی از روش های درمانی رایج در سال های گذشته توجه به درمان های مربوط به زیباسازی و جوانسازی پوست می باشد. در این روش درمانی امواج به صورت متمرکز به بخش خاصی از پوست تابانده می شود.

هایفوتراپی پوست را مجبور به فعالیت مضاعف و تولید میزان بالایی از کلاژن می نماید. این فرایند درمانی با تحریک پوستی و افزایش حرارت به میزان قابل توجه در بخش خاصی از پوست صورت می پذیرد. عمل هایفوتراپی باعث می شود تا پوست از قوام و استحکام بیشتری برخوردار باشد. در نتیجه بررسی هر دو روش درمانی ایمپلنت دندان و هایفوتراپی ممکن است برای بیماران این سوال اساسی پیش آید که از نظر عملکرد آیا این دو روش با هم تداخل درمانی دارند و یا خیر؟ در ادامه این متن قصد داریم تا به صورت مختصر به بیان پاسخ اساسی برای این پرسش بپردازیم.

بیشتر بخوانید » قیمت ایمپلنت دندان

بررسی عوارض هایفوتراپی بر روی سلامت دندان ها

یکی از موارد با اهمیتی که بیماران در زمان انجام فرایند هایفوتراپی باید آن را در نظر داشته باشند این است که هایفوتراپی می تواند ساختار دندان ها را تحت الشعاع قرار دهد. در نتیجه بسیاری از متخصصان دندانپزشک تاکید می نمایند که از روش درمانی هایفوتراپی نباید در تماس مستقیم با دندان های پر شده و یا ایمپلنت شده استفاده نمود. همین امر نیز سبب شده است تا متخصصان در زمان انجام فرایند هایفوتراپی در نزدیک دندان ها از میزان اشعه تابشی پایین تر استفاده نمایند. گاهی نیز مشاهده شده است که در زمان انجام فرایند هایفوتراپی متخصص از محافظ دندان استفاده نموده است.

بررسی عوارض هایفوتراپی بر روی سلامت دندان ها

این امر می تواند از برخورد مستقیم امواج هایفوتراپی به ساختار دندان ها پیشگیری نماید. در نهایت متخصصان به بیماران توصیه می نمایند که حتما قبل از انجام عمل هایفوتراپی متخصص خود را از انجام عمل های ایمپلنت و یا پر نمودن دندان آگاه نمایند. در نهایت انجام عمل هایفوتراپی در نزدیک مناطقی که فرد از ساختارهای فلزی برخوردار می باشد منع گردیده است. این ممنوعیت شامل ایمپلنت دندان و هایفوتراپی نیز می گردد و باید به شدت از آن اجتناب نمود.

بررسی این موضوع که چه کسانی نباید از فرایندهای درمانی هایفوتراپی استفاده کنند

در روش درمانی هایفوتراپی متخصص از امواج اولتراسونیک برای از بی رفتن چین و چروک ها استفاده می نمایند. در ادامه قصد داریم تا به بررسی این موضوع که انجام هایفوتراپی برای چه افرادی ممنوع می باشد بپردازیم. اولین مورد قابل توجه در عدم استفاده از روش درمانی هایفوتراپی برای افرادی می باشد که در صورت و گردن خود از استندهای فلزی استفاده می نمایند. این استندها می تواند انواع پروتزهای درمانی و یا ایمپلنت دندان را نیز شامل شود. عدم توجه به این موضوع به ویژه در زمانی که فرد دارای ایمپلنت دندان می باشد می تواند برای بیمار دردهای شدید دندان را ایجاد نماید.

در نتیجه حتما باید قبل از انجام عمل هایفوتراپی متخصص را از وجود پروتز های فلزی آگاه نمایید. در درجه بعد افرادی که از دستگاه های ضربان ساز و روش های درمانی حاوی شیمی درمانی استفاده می نمایند نیز نباید تحت عمل هایفوتراپی قرار گیرند. برخی از افرادی که مبتلا به بیماری های مزمنی مانند دیابت، کم کاری تیروئید و بیماری های تحت درمان با سرکوب کننده های سیستم ایمنی بدن می باشند نیز نباید از این روش درمانی استفاده نمایند.

سخن پایانی

با توجه به تمامی موارد قید شده در متن به این موضوع پی میبریم که بین ایمپلنت دندان و هایفوتراپی عدم سازگاری وجود دارد. در نتیجه بیماران باید از انجام فرایند هایفوتراپی در بخش هایی که حاوی پروتزهای فلزی می باشد اجتناب نمود. ایمپلنت دندان و هایفوتراپی هر دو فرایندی متفاوت می باشند که می تواند در افزایش سلامت بدن نقش مهمی را داشته باشند.