برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مقایسه ایمپلنت زیرکونیوم با ایمپلنت تیتانیومی

از ایمپلنت زیرکونیوم چه می دانید؟

قبل از اینکه به بررسی مقایسه ایمپلنت زیرکونیوم با ایمپلنت تیتانیومی بپردازیم، باید با ایمپلنت زیرکونیوم آشنا شوید. ایمپلنت سرامیکی که جز دسته زیرکونیوم به شمار می رود، دارای یک ویژگی خاص می باشد. رنگ این نوع ایمپلنت سفید و بسیار شفاف می باشد. با ایمپلنت زیرکونیوم دیگر فرد نباید هیچ گونه نگرانی در مورد ظاهر دندان های خود داشته باشد، زیرا لبخند جذاب و زیبایی خواهد داشت. افرادی که شرایط ویژه ای دارند می توانند از این نوع ایمپلنت استفاده کنند. به یاد داشته باشید ایمپلنت های زیرکونیوم هیچ گونه فلزی ندارند. عده ای از بیماران ترجیح می دهند از این نوع ایمپلنت استفاده نمایند. مطالعات نشان می دهد ایمپلنت زیرکونیوم از نوع سرامیکی به آسانی به استخوان متصل می شود. توجه داشته باشید به هیچ وجه نشانه های التهاب در آن مشاهده نمی شود. زمانی که ایمپلنت زیرکونیوم در حوزه دندانپزشکی معرفی شد، نظر طرفداران زیادی را به خود جلب نمود.  

در بررسی مقایسه ایمپلنت زیرکونیوم با ایمپلنت تیتانیومی باید بدانید در ایمپلنت زیرکونیوم از مواد زیست سازگار استفاده شده است ، که میزان موفقیت آن بسیار زیاد می باشد. به یاد داشته باشید یکپارچگی استخوان در ایمپلنت زیرکونیوم به آسانی صورت می گیرد. به پروسه رشد استخوان های اطراف ایمپلنت یکپارچگی استخوان می گویند. به همین خاطر ایمپلنت از لحاظ استحکام شباهت زیادی با دندان های واقعی فرد دارد. ایمپلنت زیرکونیا به طور یک تکه تولید می شود. به یاد داشته باشید پایه ایمپلنت و اباتمنت به طور کاملا یک تکه می باشند. لازم است بدانید نیازی نیست اباتمنت در مراحل جدا روی ایمپلنت قرار بگیرد. بهتر است بدانید دلیل محبوبیت زیرکونیوم ساخت زیبای بلوری شکل آن است. 

کاشت ایمپلنت زیرکونیوم به چه شکل انجام می شود؟

ما در بخش های بعد مقایسه ایمپلنت زیرکونیوم با ایمپلنت تیتانیومی را مورد بررسی قرار می دهیم. به یاد داشته باشید زیرکونیا با جنس کریستالی جنس بسیار فوق العاده ای دارند. بسیاری از بیماران به علت اینکه زیرکونیوم فلز خاصی ندارد ترجیح می دهند از آن استفاده کنند. توجه داشته باشید زیرکونیا مانند ایمپلنت با محیط سازگاری زیادی دارد. به همین دلیل برای بدن انسان هیچ گونه خطری ندارد. ایمپلنت زیرکونیا مثل ایمپلنت تیتانیومی در درون استخوان فک قرار می گیرد. بهتر است بدانید بعد از مدتی استخوان فک به طور کامل این نوع ایمپلنت را می پذیرد و آن را پس نمی زند.

کاشت ایمپلنت زیرکونیوم به چه شکل انجام میشود

پس از بررسی مقایسه ایمپلنت زیرکونیوم با ایمپلنت تیتانیومی باید بدانید اگر قصد دارید همه دندان هایتان قوس زیبایی ایجاد کند می توانید از ایمپلنت تیتانیومی استفاده کنید. ایمپلنت تیتانیومی انتخاب بهتری برای شما محسوب می شود. به یاد داشته باشید دندانپزشک به منظور تغییرات در زاویه می تواند از این نوع ایمپلنت استفاده کند. اباتمنت در ایمپلنت زیرکونیوم ثابت می باشد و دندانپزشک نمی تواند زاویه دلخواه خود را طراحی کند. توجه داشته باشید ایمپلنت زیرکونیوم با اباتمنت زاویه دار هم در دندانپزشکی وجود دارد. این نوع ایمپلنت را با تلاش بسیار می توان طبق شرایط خاص طراحی نمود و از آن استفاده کرد. جراح می تواند شرایط دلخواه برای شما ایجاد نماید. لازم به ذکر است اگر یکی از فک ها و یا هر دو فک شما به ایمپلنت نیاز داشته باشد، می توانید از ایمپلنت های تیتانیومی استفاده نمایید. ایمپلنت های تیتانیومی دو تکه هستند و  جراح می تواند تغییرات زیادی را در زاویه ایمپلنت ایجاد نماید.

از مزیت های ایمپلنت زیرکونیوم چه می دانید؟

بهتر است بدانید مقایسه ایمپلنت زیرکونیوم با ایمپلنت تیتانیومی به هیچ عنوان پیچیده نیست.

  • یکی از مهم ترین مزیت های ایمپلنت تیتانیومی مقاوم بودن آن می باشد. به یاد داشته باشید ایمپلنت تیتانیومی مقاومت زیادی دارد. این نوع ایمپلنت می تواند فشارهای زیادی را تحمل نماید
  • ما در بخش بعد به مقایسه ایمپلنت زیرکونیوم با ایمپلنت تیتانیومی می پردازیم. بهتر است بدانید یکی از اصلی ترین مزیت های ایمپلنت زیرکونیوم زیبایی آن می باشد. به یاد داشته باشید اگر استخوان فک بیمار باریک باشد یا لثه او نازک باشد، بخش فلزی ایمپلنت در آن مشاهده می شود. برای اینکه مشکل برطرف شود فرد می تواند از ایمپلنت زیرکونیوم یا اباتمنت سرامیکی استفاده نماید.
  • دوام و ماندگاری ایمپلنت تیتانیوم بسیار بالا می باشد. این نوع ایمپلنت بسیار مقاوم است. دوام و ماندگاری این نوع ایمپلنت بالای 20 سال می باشد. بهتر است بدانید این نوع ایمپلنت توانسته تا به امروز محبوبیت خود را حفظ نماید.   
  • ایمپلنت زیرکونیوم در مقابل فرسایش می تواند مقاومت زیادی از خود نشان دهد. هنگامی که یک شی فلزی در محیط شیمیایی قرار بگیرد، به آسانی دچار فرسایش می شود. فرسایش به بافت استخوانی آسیب زیادی وارد می کند.

آشنایی با مقایسه ایمپلنت زیرکونیوم با ایمپلنت تیتانیومی

ما در این بخش به مقایسه ایمپلنت زیرکونیوم با ایمپلنت تیتانیومی می پردازیم. شما باید زمان انتخاب ایمپلنت مورد نظر نکات زیر را بررسی نمایید. پس از آن می توانید بهترین نوع ایمپلنت را انتخاب نمایید.

  • برخی از افراد ممکن است پس از استفاده از ایمپلنت تیتانیومی درگیر حساسیت و آلرژی شوند. بهتر است بدانید احتمال دارد فرد درگیر آلرژی شود. مطالعات نشان می دهد میزان احتمال فرد به آلرژی تقریبا 5 درصد می باشد. به دلیل حساسیت کم و ضعیف، از آزمایش خراش پوستی استفاده نمی شود. برای شناسایی آلرژی به تیتانیوم از تست ملیسه باید استفاده شود. برخی اوقات نتیجه این آزمایش مثبت می باشد، ولی امکان دارد مثبت آن کاذب باشد.
  • یکی از دلایل محبوبیت بالای زیرکونیا مقاومت در برابر خوردگی می باشد. شما نباید از این بابت نگران باشید.  
  • بهتر است بدانید زیرکونیوم رسانای گرما نمی باشد و نمی تواند حرارت را انتقال دهد.

سخن پایانی

ما در این مقاله موضوع مقایسه ایمپلنت زیرکونیوم با ایمپلنت تیتانیومی را مورد بررسی قرار دادیم.  زیرکونیوم و تیتانیوم جزو مواد زیست سازگار به شمار می روند و بدن نمی تواند آنها را پس بزند. شما می توانید برای انتخاب ایمپلنت تیتانیوم و ایمپلنت زیرکونیوم مزیت های آنها را در نظر بگیرید.