برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ایمپلنت تقلبی

امروزه، ایمپلنت های دندانی بیش از 97 درصد سابقه موفقیت دارند و در حالی که ممکن است گهگاه اثرات منفی مانند هر درمان دیگری داشته باشند، که این مورد بسیار نادر است. به طور کلی، باید توجه داشته باشید که اگر ایمپلنت های دندانی به درستی درون استخوان فک کاشته شوند، هیچ عارضه ای ایجاد نمی کنند.امروزه کشورهای عمده تولید کننده ایمپلنت سوئیس، آمریکا، آلمان، فرانسه، کره و… هستند. ایمپلنت های دندانی در حال حاضر توسط کشورها و برندهای مختلف تولید می شوند. مشاغل تولید ایمپلنت در هر یک از این کشورها منحصر به فرد و با کیفیت متفاوت هستند. همانطور که می دانید، مواد مختلفی در این درمان استفاده می شود و کیفیت محصول بسیار مهم است. میزان موفقیت این روش افزایش می یابد و زمانی که از ایمپلنت های با کیفیت بالا استفاده می کنید، تجربه بهتری از آن خواهید داشت. توصیه می شود که فقط از ایمپلنت های معتبر و با کیفیت بالا استفاده کنید.

یکی از عواملی که ممکن است منجر به از کار افتادن ایمپلنت دندان یا ایجاد مشکلات شود؛ استفاده از ایمپلنت های تقلبی یا غیر اصلی است که سلامت شما را به خطر می اندازد زیرا بدون شک کیفیت پایینی دارند. از طرف دیگر، اگر از ایمپلنت های تقلبی استفاده کنید، میزان موفقیت درمان به میزان قابل توجهی کمتر است و می تواند باعث شود که هزینه بیشتری بپردازید. به همین دلیل تشخیص اصل بودن ایمپلنت بسیار مهم است.

راه های شناسایی ایمپلنت تقلبی از اصلی

  • تاکید اطلاعات جعبه ایمپلنت

یک جعبه ایمپلنت حاوی اطلاعات و مشخصات شرکت سازنده برای هر برند ایمپلنت است. با خواندن این اطلاعات و نگاهی به جعبه ایمپلنت، ممکن است تا حدودی از اعتبار ایمپلنت ها مطمئن شوید. زیرا ایمپلنت های تقلبی معمولا فاقد بسته بندی دقیق هستند. البته لازم به ذکر است که ایمپلنت های خاص با پاسپورت ارائه می شوند. اساس ایمپلنت های مورد استفاده در سراسر جهان در اطلاعات پاسپورت فاش شده است. یکی دیگر از مواردی که ممکن است تا حدی به اثبات اعتبار ایمپلنت کمک کند، وجود پاسپورت است.

  • دریافت اطلاعات درمورد هر برند

قبل از کاشت ایمپلنت دندان با یک دندانپزشک حرفه ای ملاقات خواهید کرد، جایی که احتمالاً برندی را برای عمل خود انتخاب خواهید کرد. توصیه می شود که اطلاعات هر برند را بررسی کنید. ممکن است به لطف این بررسی از اصل بودن برند مورد علاقه خود مطمئن شوید.

  • مراجعه به کلینیک معتبر

همانطور که می دانید کلینیک های متعددی در زمینه کاشت دندان تخصص دارند. از آنجایی که کلینیک‌های قابل اعتماد از ایمپلنت‌های معتبر استفاده می‌کنند و آماده به خطر انداختن نام خود نیستند، مراجعه به این کینیک ها به شما این اطمینان را می دهد که ایمپلنت استفاده شده اصل است.

مراجعه به کلینیک معتبر

وجود نمایندگی فعال ایمپلنت

از آنجایی که هر نماینده یک سری وظایف عمده از جمله اطمینان از کیفیت و اصالت محصول را بر عهده دارد، داشتن نماینده برای هر برند ایمپلنت در ایران بسیار مهم است. به همین دلیل است که حضور یک نماینده ممکن است به پزشکان کمک کند تا مشروعیت محصول را تعیین و خیال شما را راحت کنند. با توجه به این شرایط، می توان به این نکته اشاره کرد که ایران دارای نمایندگی ها و برندهای مختلف ایمپلنت است.

  • گارانتی معتبر ایمپلنت

هر برند ایمپلنت ضمانت های خاص خود را ارائه می دهد. این ضمانت‌نامه‌ها ممکن است نشان‌دهنده کالیبر و قابلیت اطمینان بودن محصول باشد. در صورت داشتن ضمانت، می توانید با سهولت بیشتری از آن برند ایمپلنت استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که بسته به برندی که انتخاب می کنید، این گارانتی ها ممکن است متفاوت باشد.

  • نتیجه درمان

نتیجه انجام ایمپلنت می تواند اعتبار برند  ایمپلنت را نشان دهد. اگر ایمپلنت مورد نظر دارای ویژگی های خاصی باشد در طول درمان و همچنین  کیفیت آن در دراز مدت می تواند تاییدی بر اصل بودن برند ایمپلنت باشد.

مزایای استفاده از ایمپلنت اصل

هر چیزی که می تواند برای تشخیص ایمپلنت تقلبی استفاده شود قبلاً مورد بحث قرار گرفته است. با این حال، از آنجایی که ایمپلنت های اصلی با مواد باکیفیت ساخته می شوند، مزایای متعددی دارند. مزیت اولیه ایمپلنت های اصلی این است که میزان موفقیت درمان را افزایش می دهند. با این حال، آنها همچنین به طور قابل توجهی طول عمر درمان را افزایش می دهند. در زیر خلاصه ای از مزایای کلیدی ایمپلنت های اصلی آمده است:

  • عمر طولانی ایمپلنت های اصل
  • دندان هایی با کارایی بالا و ظاهری طبیعی مانند دندان های طبیعی بدن
  • افرایش درصد موفقیت انجام عمل ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت تقلبی دندان

درمان با ایمپلنت های تقلبی معمولاً هزینه کمتری دارد، اما در نهایت هزینه قابل توجهی برای شما خواهد داشت زیرا میزان موفقیت درمان با ایمپلنت های تقلبی بسیار ضعیف است و شما نیاز به درمان اضافی دارید. از طرف دیگر، سلامتی شما از بین رفته است و اکنون باید هزینه بازسازی آن را بپردازید.

عوارض ایمپلنت تقلبی دندان

اگر از ایمپلنت های تقلبی استفاده کنید، ممکن است منجر به عفونت و شکست درمان شوند، زیرا پایه های آنها نمی توانند به اندازه کافی به استخوان فک جوش داده شوند. در این شرایط باید پایه ایمپلنت را بردارید و منتظر بمانید تا عفونت برطرف شود و فک شما به اندازه کافی سالم باشد تا پایه جایگزین را دریافت کند. مراجعه به یک مرکز ایمپلنت معتبر و انجام تحقیقات در مورد برند هایی که آنها به شما معرفی می کنند هنگام در نظر گرفتن ایمپلنت دندان ضروری است زیرا به طور مستقیم بر دوام و اثربخشی مراقبت شما تأثیر می گذارد. علاوه بر این، ممکن است در مورد برند و میزان رضایت از سایر بیماران ایمپلنت جویا شوید. در زیر لیستی از معایب استفاده از ایمپلنت های تقلبی آورده شده است:

  • ایجاد آسیب جدی به لثه و دهان ودندان
  • طول عمر بسیار پایین و بی کیفیت بودن متریال
  • پرداخت هزینه بیشتر نسبت به ایمپلنت اصلی

کلام آخر

ایمپلنت دندان یک سرمایه گذاری بلند مدت است که تاثیر مستقیمی بر سلامت دهان و دندان و ظاهر شما دارد. بنابراین، برای جلوگیری از مشکلات ناشی از ایمپلنت های تقلبی ، ایمپلنت های با کیفیت پایین را صرفاً به دلیل ارزان بودن آنها انتخاب نکنید. علاوه بر این، مشکلات غیرقابل برگشت ایمپلنت های تقلبی می تواند هزینه کلی آنها را بالاتر از ایمپلنت های اصلی افزایش دهد.