برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

خوابیدن، پیاده روی و استراحت بعد از ایمپلنت

ایمپلنت دندان به معنی ورود یک جسم خارجی به داخل استخوان فک و ایجاد یک ساختار جدید برای کاشت دندان می باشد. در نهایت این پروسه بسیار حساس می باشد و بیماران در زمان اجرای آن باید موارد متعددی را در نظر داشته باشند. مراقبت هایی که بعد از انجام هر پروسه درمانی صورت می پذیرد می تواند تا حدودی روند درمان را کوتاه تر نماید. در این مقاله قصد داریم تا به صورت اجمالی به بررسی نقش درمانی خوابیدن،پیاده روی و استراحت بعد از ایمپلنت بپردازیم. ما در تلاش هستیم تا در این مقاله باید ها و نبایدهای با اهمیت در این زمینه را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم.

خوابیدن،پیاده روی و استراحت بعد از ایمپلنت چه تاثیری در طول درمان دارد

مراقبت های لازم بعد از هر پروسه درمانی شامل مجموعه ای از مراقبت ها می باشد که می تواند در افزایش سرعت درمان موثر باشد. این مجموعه فعالیت های مراقبتی شامل مسائل بهداشتی، تغذیه ای و همچنین ایجاد محیطی مناسب برای استراحت بیماران می شود. در واقع توجه به این مورد الزامی می باشد که بدن در حالت خواب مانند یک کارخانه زنده و پویا در حالت فعالیت است. در حالت خواب بدن بدون ذره ای تعلل شروع به درمان عوارض متعددی که در طول روز ایجاد گردیده است می نماید. در نتیجه استراحت کافی می تواند سرعت درمان بیماری ها را افزایش دهد و از ایجاد عوارض جانبی جلوگیری نماید. در نهایت بدن انسان در طول زمان استراحت زخم ها و بیماری ها را درمان می نماید.

بیشتر بخوانید : مراقبت های ایمپلنت

همین امر نیز سبب شده است تا متخصصان به بیماران توصیه نمایند تا بعد از انجام عمل ایمپلنت حتما استراحت کافی داشته باشند. همچنین پیاده روی سبک نیز از عوامل دیگری می باشد که می تواند در درمان بیماری ها موثر باشد. در واقع زمانی که انسان مشغول انجام ورزش های سبکی مانند پیاده روی می باشد. در واقع درحال تقویت قلب و سیستم ایمنی بدن خود می باشد. یکی از مهمترین تاثیراتی که انجام پیاده روی در بدن دارد بدون شک استحکام ساختار استخوانی بدن می باشد. همچنین انجام پیاده روی میتواند سبب افزایش بنیه افراد و در نتیجه افزایش سرعت درمان آنها گردد. در واقع انجام ورزش هایی مانند پیاده روی تنها محدود به زمان کوتاهی بعد از انجام عمل ایمپلنت نمی شود و انسان ها باید در تمام طول عمر خود به آن اهمیت دهند. در ادامه ی این مقاله قصد داریم به بررسی نقش خوابیدن،پیاده روی و استراحت بعد از ایمپلنت در روند درمان بپردازیم.

بررسی بهترین زمان ورزش بعد از انجام عمل ایمپلنت

به خاطر داشته باشید که انجام عمل ایمپلنت نیز در محدوده عمل های جراحی دسته بندی می گردد. در نتیجه بیماران باید مانند هر عمل جراحی دیگری حداقل به مدت یک هفته کاملا استراحت نمایند. استراحت کامل در طول این یک هفته به منزله ترک تمامی فعالیت های سنگین از جمله ورزش های سنگین می باشد. در طول یک هفته ابتدایی بعد از ایمپلنت بهتر است تا بیماران از انجام فرایندهای ورزشی سنگین اجتناب نمایند. سپس در هفته دوم برای بررسی نهایی به دندانپزشک خود مراجعه نمایند و روند درمانی خود را بررسی نمایند.

به خاطر داشته باشید که بدن انسان در ماه اول بعد از انجام عمل ایمپلنت هنوز توانایی کامل خود را به دست نیاورده است. در نهایت در طول یک ماه اول نیز باز هم باید از انجام فعالیت های سنگین ورزشی اجتناب نمود. در نهایت تعیین زمان برای آغاز فعالیت های ورزشی بیماران به میزان طول درمان آنها وابسته می باشد. همچنین بعد از کاشت ایمپلنت شما باید در طول ورزش نیز نکات مراقبتی را کاملا رعایت نمایید. برخورد و ضربه شدید به دندان ها می تواند روند درمان شما را مختل نماید. در نتیجه انجام ورزش های سبک مانند پیاده روی و شنا تحت مراقبت کامل ایرادی نخواهد داشت. حال بیماران تا حدودی با نقش کلیدی خوابیدن،پیاده روی و استراحت بعد از ایمپلنت در درمان خود آشنا گردیده اند.

بهترین نوع ورزش بعد از انجام عمل ایمپلنت

همانگونه که در بخش قبل نیز به آن اشاره نمودیم خوابیدن، پیاده روی و استراحت بعد از ایمپلنت در روند درمان موثر می باشد. در نتیجه بیماران گاهی از دندانپزشک خود سوال می نمایند که بهترین نوع ورزش بعد از انجام عمل ایمپلنت چه ورزشی می باشد.

بهترین نوع ورزش بعد از ایمپلنت
بهترین نوع ورزش بعد از ایمپلنت

در پاسخ به این پرسش باید به این نکته توجه نمود که ورزش های سبک که فشار زیادی را به بدن و به ویژه فک و صورت بیمار وارد نکند از بهترین ورزش ها بعد از عمل ایمپلنت می باشد. از جمله این ورزش ها می توان به ورزش های سبکی مانند شنا و پیاده روی البته با رعایت تمامی نکات مراقبتی اشاره نمود. در دوره بعد از عمل بهتر است تا بیماران تا زمان بهبودی کامل از ورزش هایی مانند وزنه برداری، والیبال، فوتبال و در حالت کلی تمامی ورزش های رزمی اجتناب نمایند.

عوارض ورزش بعد از انجام ایمپلنت

خوابیدن،پیاده روی و استراحت بعد از ایمپلنت می تواند تا حد قابل توجهی طول پروسه درمانی را کاهش دهد. این در حالی است که در صورتی که بیمار در دوره تکمیلی درمان خود اقدام به فعالیت های ورزشی سنگین نماید می تواند با عوارض متعددی مانند ضعف جسمانی شدید و همچنین خونریزی لثه ها مواجه گردد. در نتیجه در مدت زمان بعد از انجام ایمپلنت از انجام ورزش های س نگین اجتناب نمایید.