برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ایمپلنت دندان برای بیماران مبتلا به ام اس

امروزه با پیشرفت های جدید علم پزشکی و همینطور دندانپزشکی دیگر از دست دادن دندان ها یک مشکل بزرگ و جدی به حساب نمی آید و شما می توانید به راحتی با استفاده از ایمپلنت های دندان، دندان های از دست رفته ی خود را جایگزین نمایید و مشکلاتی را که به دلیل از دست دادن دندان ها شما و بی دندانی برای شما به وجود آمده است را حل نمایید ایمپلنت دندان که در سال های گذشته محبوبیت زیادی را کسب کرده است نظر طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است، امروزه به عنوان بهترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته و پر کردن جای خالی آنها به شمار می آید.

افرادی که دندان های خود را از دست می دهند و با معضل بی دندانی مواجه شده اند با مشکلاتی در خوردن و جویدن مواجه اند که حتی می تواند باعث اسیب به سلامت کلی این افراد شود و همینطور این افراد به دلیل از دست دادن دندان های خود و جای خالی آنها در دهان که باعث از بین رفتن زیبایی لبخند آنها شده است از خندیدن و لبخند زدن خودداری می نمایند که این امر باعث کاهش شدید اعتماد به نفس این افراد می شود و زندگی روزمره ی این افراد را با اختلال ایجاد می نماید، البته با پیشرفت ایمپلنت های دندان این موضوع دیگر یک مشکل به شمار نمی آید و قابل درمان است.

در بعضی از موارد افرادی که دندان های خود را از دست داده اند و با موضوع بی دندانی مواجه شده اند دارای بیماری های پیش زمینه ای هستند که مشکلاتی را در روند درمان ایمپلنت دندان این افراد به وجود می آورد و درمان این افراد را با اختلالاتی مواجه می نماید به همین خاطر است که این افراد از انجام درمان ایمپلنت دندان می ترسند و از انجام این درمان خودداری می نمایند، در این مقاله ما قصد داریم به برسی و پاسخ به یکی از سوال های مهم این زمینه بپردازیم که آیا انجام درمان ایمپلنت دندان برای بیماران مبتلا به بیمار ام اس ممکن است یا خیر ؟ می پردازیم پس در ادامه ما را همراهی نمایید تا به این سوال پاسخ دهیم.

ایمپلنت و بیماران ام اس

طبق امار در جهان حدودا 2.5 میلیون نفر به بیماری ام اس مبتلا هستند که اغلب این افراد از بیماری های مربوط به دهان و دندان رنج می برند و نیازمند مراقبت های ویژه ای می باشند. این افراد به دلیل شرایط خاص خود نیاز به مراقبت های خاص دارند چون امکان به وجود امدن بیماری های مربوط به لثه در این افراد زیاد می باشد و می تواند به شدت این افراد را درگبر نمایید.

خدمات دندانپزشکی برای بیماران مبتلا به ام اس

همینطور که اطلاع دارید افرادی که به بیماری مالتیپل اسکلروزیس یا همان به اختصار ام اس مبتلا هستند دارای شرایط حساسی هستند و انجام هر درمانی برای این افراد نیازمند اطمینان حاصل کردن از بی خطر بودن آن درمان برای این افراد می باشد، در مورد انجام خدمات دندانپزشکی این امر کاملا قابلیت سازگاری با بیماری ام اس را دارد و قابل انجام برای بیماران مبتلا به ام اس می باشد.

خدمات دندانپزشکی برای بیماران مبتلا به ام اس

برای انجام درمان های مربوط به دندانپزشکی برای افراد مبتلا به بیماری ام اس اولین قدم یافتن یک کلینیک معتبر و مجهز است که بتوان نیاز های مربوط به این افراد را برطرف نماید زیرا که این افراد در شرایط حساسی می باشند و نیازمند مراقبت های شخصی مطابق با نیازهای خود می باشند.

یکی از مشکلات اصلی در درمان های دندانپزشکی برای افراد مبتلا به بیماری ام اس زمان انجام درمان می باشد بیماران مبتلا به ام اس به دلیل علایمی مانند اسپاسم عضلات، استرس و خستگی را تجربه می‌کند، بنابراین قادر نیستن مدت زمان طولانی را بر روی صندلی دندانپزشکی بشینند تا درمان آنها انجام شود، در این موارد دکتر متخصص باید هر بیست دقیقه یکبار به بیمار استراحت دهد تا از مشکلات پیش رو جلوگیری نمایید، بهتر است که به بیماران مبتلا به ام اس در صبح نوبت داده شود تا بیمار پر انرژی تر باشد.

ایمپلنت دندان برای بیماران مبتلا به ام اس چگونه است؟

بیماران مبتلا به بیماری ام اس که دندان های خود را از دست داده اند و دچار بی دندانی هستند مجبور به انجام خدمات مربوط به این حوزه می شوند و به دلیل این که دندان مصنوعی چالش های را برای این افراد به وجود می آورد و آنها را با مشکلات فراوانی روبرو می نماید بهترین درمان و راه حل برای این افراد انجام درمان ایمپلنت دندان است که هم یک درمان دائمی است و هم مزایا فراوانی نسبت به دندان مصنوعی با خود به همراه دارد. ایمپلنت دندان به این افراد کمک می کند تا مشکلات به وجود آمده به دلیل از دست دادن دندان های خود را درمان نمایند و زندگی این افراد را به به طور چشمگیری بهبود می بخشد.

مزایای ایمپلنت دندان برای بیماران مبتلا به ام اس

در بیماران مبتلا به ام اس اگر دندان به طور کامل بر اثر پوسیدگی از بین نرفته باشد دندانپزشک می تواند از پروتز های ثابت و متحرک  استفاده نماید اما به دلیل شرایط بیماران مبتلا به ام اس  که دچار اسپاسم های عضلانی و خشکی دهان می شوند ممکن است که نتواند پروتز را نگه دارند و با مشکلاتی روبرو شوند و از این رو دندان پزشک اگر ببیند بیمار یک یا چند دندان خود را از دست داده است از درمان ایمپلنت دندان استفاده می نمایید.

مزایای ایمپلنت دندان برای بیماران مبتلا به ام اس

اینمپلنت دندان مشکلات پروتز های ثابت و یا متحرک را ندارد و همانند دندان طبیعی عمل می نماید و در صورت خشکی دهان و اسپاسم عضلانی آسیبی نخواهد دید و بیمار را با مشکل روبرو نخواهد کرد، با انجام ایمپلنت دندان از تحلیل استخوان فک در قسمتی که دندان خود را از دست داده است جلوگیری می شود و قدرت جویدن بیمار بسیار افزایش می یابد، و ایمپلنت های دندان با پیوند به استخوان فک در جای خود ثابت می شوند وبا برخورد یک ضربه ناگهانی یا تکان خوردن جابجا نمی شوند.

کلام آخر

در مورد انجام خدمات دندانپزشکی برای بیماران مبتلا به ام اس باید گفت با وجود این که این بیماران نمی تواند همانند سایر افراد عادی از این خدمات بهره ببرند اما با پیشرفت های چشمگیر علم و به وجود آمدن روش های نوین و تجهیزات پیشرفته در این حوزه انجام خدمات دندان پزشکی و انجام درمان ایمپلنت دندان برای بیماران مبتلا به ام اس  دیگر دور از دسترس نیست و کاملا عملی و قابل انجام است و این افراد نیز می تواند با مراجعه به دندانپزشکی و با در نظر گرفتن شرایط این افراد توسط متخصص از درمان های مورد نیاز خود بهرمند شوند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که درباره انجام خدمات دندانپزشکی برای بیماران مبتلا به ام اس حتما به کلینیک ها معتبر و با تجربه در این زمینه مراجعه نمایید تا از امکان به وجود آمدن مشکلات در آینده جلوگیری نمایید.